اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

90 درصد تجهیزات پزشکی را می‌توانیم در داخل بسازیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته 800 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از خارج کشور وارد شد که 90 درصد این تجهیزات در ایران قابل ساخت است.

90 درصد تجهیزات پزشکی را می‌توانیم در داخل بسازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در محل آمفی تئاتر شهید دکتر شهریاری دانشکده علوم برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه جهانی هر کس دانش نداشته باشد، باخته است و برد با جامعه‌ای است که بیشتر بداند، بنابراین راه و مفری غیر از علم برای پیروزی وجود ندارد.

نیکبخت ادامه داد: رابطه بین علم و قدرت یک رابطه ناگسستنی است و هر کس دانش داشت به قدرت دست می‌یابد و موضوع مهم این است که جامعه ما باید به قدرت و توسعه در جهان برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایران جزو کشورهایی است که در راستای توسعه برنامه‌ریزی قرار دارد و می‌خواهد به ایجاد دانش دست پیدا کند.

وی با اشاره رشد خیره کننده ایران در سال 2011 در جهان تصریح کرد: در تولید علم در این سال، ایران 20 درصد رشد داشته و این در حالی است که کشور چین 15 درصد و کشور انگلیس پنج درصد رشد علمی داشته‌اند.

نیکبخت گفت: سرعت رشد علمی ایران در رشته‌های علوم پزشکی، جایگاه 18 جهان را دارد و باید تلاش کرد از مرزهای دانش با قدرت عبور و از سرمایه عمر در راستای پیشرفت علمی استفاده کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر علمی و کشف داروهای پزشکی بیان داشت: سال گذشته 800 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از خارج کشور وارد شد که 90 درصد این تجهیزات در ایران قابل ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اولویت‌بندی در پژوهش و نیازسنجی آن در کشور، بیان داشت: باید پژوهش‌هایی در کشور انجام شود که خریدار داشته باشد و در این راستا علم را به ثروت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این راستا رویه خود را تغییر داده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در پی پژوهش‌های مشتری‌مدار است و توسعه مرکز تحقیقاتی از جمله کارهایی است که انجام شده است.

انتهای پیام/2700/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول