اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان فارس

رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس از تشکیل گروه کاری ساماندهی رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها در این استان خبر داد.

رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال فارس، با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه اشتغال این استان باید با نظارت، پیگیری و تذکر، دستگاه‌های اجرایی را ملزم به تسریع در ورود اطلاعات خود در سامانه رصد اشتغال کند، اظهار داشت: کوتاهی دستگاه‌های مربوط در ارائه اطلاعات اشتغال، موجب از بین رفتن نتیجه تلاش‌های صورت گرفته می‌شود.

احمدعلی افکاری تصریح کرد: اعضای کارگروه اشتغال و توسعه نه تنها نماینده دستگاه‌های خود، بلکه به عنوان عضو کارگروه به شمار می‌روند و باید در مورد تمام موضوعات مطرح شده در کارگروه، حساس بوده و در مقابل مصوبات مسئول باشند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس افزود: کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان، کارگروه‌هایی تخصصی هستند و باید در زمینه سیاستگذاری در حوزه تخصصی خود فعال باشند.

افکاری با اشاره به اهمیت بررسی همه‌جانبه طرح‌های اقتصادی در کارگروه اشتغال این استان، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه اشتغال باید توضیحات دقیقی در مورد طرح‌های اقتصادی در اختیار اعضای کارگروه قرار دهد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در ابتدای هر سال، اعتبارات اشتغال را به بانک‌ها ابلاغ کند تا فرصت فعالیت بیشتری در اختیار استان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال قرار گیرد.

در این جلسه وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به تعهدات اشتغال سال 1391 مورد بررسی قرار گرفت و گزارش وضعیت مشاغل خانگی و عملکرد بانک‌ها در این زمینه ارائه شد.

همچنین در این جلسه مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس گزارشی از تشکیل گروه کاری ساماندهی رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها ارائه کرد.

سید آیت‌الله رزمجو با تاکید بر اینکه شیب پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های دانشگاهی باید کم شود، افزود: کاربردی شدن رشته‌های دانشگاهی، عمق بخشیدن به آموزش‌ها و مهارت‌ها، ایجاد ارتباط مناسب‌تر میان صنعت و دانشگاه و تاکید بر فناوری نانو در آموزش‌های دانشگاهی، از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند در ساماندهی رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها موثر واقع شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول