اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش 25 درصدی تصافات جاده‌ای خراسان‌رضوی در 8 ماه اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی از کاهش 25 درصد تصادفات جاده‌ای در هشت ماهه نخست سال خبر داد.

کاهش 25 درصدی تصافات جاده‌ای خراسان‌رضوی در 8 ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی ظهر امروز و در نشست خبری که در سالن کنفرانس اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال آمار تصادفات جاده‌ای در استان خراسان‌رضوی در حدود 25 درصد کاهش یافت که در این راستا توانستیم در جایگاه سوم کشوری قرار بگیریم.

وی در ادامه به آمار متوسط عمر ناوگان اتوبوسی حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های جاده‌ای استان در حدود 15.4 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی در ادامه به عمر ناوگان مینی‌بوسی استان خراسان‌رضوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متوسط عمر ناوگان مینی‌بوسی استان در حدود 25.5 سال است که این رقم برای عمر ناوگان مینی‌بوسی استان مطلوب نیست.

شهرکی در ادامه عمر متوسط ناوگان باری ثابت که شامل کامیون‌ها است را 23.5 سال عنوان کرد و ادامه داد: این متوسط عمر نیز برای ناوگان باری ثابت مناسب نیست، البته در حوزه ناوگان باری غیر ثابت که شامل تریلی‌ها است این عمر در حدود 14.4 سال برآورد شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار رانندگان باری که موفق به دریافت کارت هوشمند حرفه‌ای شده‌اند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این ارتباط در استان خراسان‌رضوی بیش از 51 هزار نفر از رانندگان باری استان کارت هوشمند حرفه‌ای دریافت کردند.

شهرکی تعداد ناوگان باری استان خراسان‌رضوی را 17 هزار و 811 دستگاه عنوان کرد که در این ارتباط و به لحاظ تعداد در حال حاضر در جایگاه چهارم کشوری قرار داریم.

وی افزود: تعداد ناوگان مسافربری استان در حدود 4 هزار و 600 دستگاه است و در این ارتباط جایگاه دوم کشوری به استان ما اختصاص داده شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی، آموزش به رانندگان در راستای ارتقای فرهنگ حمل و نقلی و کاهش تصادفات را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه آموزش به رانندگان سال گذشته توانستیم 34 هزار راننده شاغل استان را آموزش دهیم که این رقم در 8 ماهه نخست سال به 16 هزار نفر رسیده است.

شهرکی افزود: آموزش‌ها شامل آموزش بدو خدمت و آموزش رانندگان حرفه‌ای است که رانندگان با آموزش بدو خدمت که 46 ساعت است می‌توانند کارت هوشمند حرفه‌ای دریافت کنند و برای تمدید این کارت نیز رانندگان باید آموزش‌های حین خدمت را دریافت کنند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول