اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای داوری 344 فیلم

داوری بخش فیلم جشنواره نماز و نیایش آغاز شد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین از آغاز به کار داوری 334 فیلم ارسالی به دبیرخانه این جشنواره سراسری خبر داد.

داوری بخش فیلم جشنواره نماز و نیایش آغاز شد

علی بیطرفان امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم با بیان اینکه پس از تفکیک آثار ارسالی مشخص شد 334 فیلم به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش رسیده است، افزود: پس از ارزیابی‌های انجام شده سه تن از پیشکسوتان عرصه سینما برای داوری این آثار انتخاب شدند.

دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش محمد درمنش، پرویز شیخ طادی و پژمان لشکری‌پور را داوران بخش فیلم جشنواره معرفی کرد.

وی ادامه داد: داوران این بخش از جشنواره از میان 334 اثر ارسالی به دبیرخانه در چهار بخش مستند، داستانی، پویانمایی، تجربی و 110 ثانیه‌ای برترین آثار را برای ورود به بخش مسابقه بر می‌گزینند.

رئیس انجمن سینمای استان قم با اشاره به جوایزی که برای برگزیدگان این بخش از جشنواره در نظر گرفته شده است ابراز کرد: هشت تندیس، جایزه نقدی و همچنین شش حمایت از اثر به عنوان جایزه به آثار برگزیده در بخش بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم داستانی، مستند، پویانمایی، تجربی و مجری طرح و همچنین بهترین فیلم جشنواره و بهترین فیلم 110 ثانیه‌ای اهدا خواهد شد.

وی با تبیین کارنامه هیئت داوری تصریح کرد: محمد درمنش که یکی از اعضای هیئت داوری است در تهران متولد شده و در رشته فیلم‌برداری سینما در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به پایان رسانده است.

بیطرفان با اشاره به زمان آغازین فعالیت درمنش گفت: این هنرمند برجسته فعالیت فیلم‌سازی را از سال 1359 در مرکز «تله فیلم» وابسته به سازمان صدا و سیما آغاز کرده است.

وی ادامه داد: درمنش از سال 1360 وارد حوزه هنری شد و پس از مدیریت فیلم‌برداری 13 فیلم سینمایی، به کارگردانی روی آورد.

دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین از آثار این هنرمند برجسته را فیلم سینمایی دوشیزه دانست و گفت: این فیلم نخستین تجربه کارگردانی این هنرمند است.

بیطرفان با معرفی پژمان لشکری‌پور به عنوان یکی دیگر از داوران جشنواره تصریح کرد: این هنرمند متولد تهران است که در رشته علوم و حقوق سیاسی در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته است.

وی با اشاره به سابقه تحصیلی این هنرمند فرهیخته تصریح کرد: لشکری‌پور دانش‌آموخته کارگردانی و تدوین سینما از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

بیطرفان اضافه کرد: این کارگردان برجسته فعالیت هنری خود را از سال 1373 آغاز کرد و هم‌اکنون نیز عضو پیوسته انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی است.

رئیس انجمن سینمای استان قم بیان کرد: لشکری‌پور چندین فیلم کوتاه مستند و داستانی را کارگردانی کرده و ساخت و تهیه 13 مجموعه و برنامه تلویزیونی را بر عهده داشته است.

وی تصریح کرد: لشکری‌پور تهیه‌کننده برنامه کلاکت است که در حال حاضر از سیما پخش می‌شود.

بیطرفان اضافه کرد: پرویز شیخ طادی نیز از دیگر داوران برجسته‌ای است که در این بخش از جشنواره به داوری آثار ارسالی می‌پردازد.

وی آغاز فعالت هنری این هنرمند برجسته را از حوزه هنری تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش تصریح کرد: شیخ طادی سابقه‌های درخشانی در مقام کارگردانی و نویسندگی در زمینه سینما داشته است.

انتهای پیام/78005/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول