اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی فارس خبر داد

انجام 50 طرح پژوهشی کشاورزی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: این استان 50 طرح پژوهشی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی انجام داده است.

انجام 50 طرح پژوهشی کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجید صوفی اظهار داشت: تشکیل کمیته نانو در مرکز تحقیقات برای تدوین سند کاربرد نانو در بخش کشاورزی و ارائه 160 مقاله در مجامع داخلی و خارجی از فعالیت‌های موثر پژوهشی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته انرژی‌های نوین، ایجاد بستر تحقیقات کشاورزی در زرقان، جذب بودجه 100 میلیون تومانی برای احداث ساختمان جدید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بعثت از دیگر فعالیت‌های مؤثر مرکز تحقیقات است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس افزود: گرفتن سند برای ایجاد ایستگاه‌های تحقیقاتی و مالکیت تحقیقات از فعالیت‌های مؤثر در این مرکز محسوب می‌شود.

صوفی در مورد فعالیت‌های انجام شده گفت: تعداد پروژه‌های پایان یافته این مرکز تاکنون حدود یک‌هزار و 207 پروژه است که محققان این مرکز در بسیاری از پروژ‌های اجرایی سازمان جهادکشاورزی فارس مشارکت فعال داشته‌اند.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ محققان این مرکز با سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی فارس بیان کرد: ما توانسته‌ایم مدل منحصربه‌فردی را در سراسر کشور ایجاد و برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در افق 1404 ارتباط نزدیکی با بنگاه‌های بین‌المللی، سازمان کشاورزی و خواربار جهانی و دانشگاه سازمان ملل ایجاد کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس تصریح کرد: تحقیقات به سرانجام رسیده به زودی در قالب کتاب تالیف و به چاپ می‌رسد تا بتوان این ثروت تولید شده را در اختیار جامعه قرار دهیم و بستر مناسب را برای محققان فراهم کنیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول