اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اجرای قطار پرسرعت هزینه‌های کشور را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: اجرای طرح قطار پرسرعت می‌تواند بسیاری از هزینه‌های دولت را به خوبی در کشور کاهش دهد.

اجرای قطار پرسرعت هزینه‌های کشور را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در همایش آیین تجلیل از فعالان پژوهش شورای اداری در قزوین که در آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اجرای طرح قطار پرسرعت می‌تواند حجم بار ترافیکی، مصرف انرژی و آلودگی زیست‌محیطی را به شدت کاهش دهد، اظهار داشت: با اجرای این طرح نیز بسیاری از هزینه‌های دولت به خوبی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: طرح قطار پرسرعت از جمله طرح‌های پرفسور علی‌اکبر جلالی است که با اجرای این طرح حجم بسیاری از مشکلات در کشور برطرف می‌شود که می‌توان طرح فوق را با هماهنگی و همکاری مدیران و مسئولان مربوط اجرا کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین دانشجویان، اساتید، دانش‌آموزان و محققان است، ابراز داشت: با ترویج این فرهنگ می‌توان علم و فناوری را در کشور توسعه داد.

عجم با اشاره به اینکه توسعه علم و فناوری در سیاست کلان نظام و دولت عدالت‌محور در برنامه‌های مختلف از جمله برنامه پنجم توسعه در ایران هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری شده تا بتواند در پایان این برنامه به دستاوردهای خوبی در این عرصه برسد، خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز این کشور باید در منطقه به مقام نخست دست یابد.

این مسئول اضافه کرد: تبدیل علم به فناوری روش‌های مختلف دارد که باید با بسترسازی مناسب به این اهداف رسید.

وی با اشاره به اینکه محققان قزوینی در جشنواره علم تا عمل توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند، متذکر شد: این محققان در این جشنواره 60 طرح تولیدی را ارائه دادند که برخی از این طرح‌ها برگزیده و به تجاری‌سازی تبدیل شده‌اند.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید علوم تولیدی به تجاری‌سازی تبدیل شوند، افزود: پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین نقش اساسی در تحقق این هدف دارد که باید بستر رشد و توسعه آن را برای رسیدن به این هدف فراهم کرد.

عجم با اشاره به اینکه استان قزوین در زمینه آی‌.تی و فناوری، فعالیت خود را دیر شروع کرده است، ادامه داد: اکنون این استان با ارائه ایده‌ها و طرح‌های نو گام‌های خوبی را در این راستا برداشته که با سرعت مطلوبی به سوی هدف خود حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح شتاب‌گر ملی حاصل 20 سال پژوهش محققان بنیادین کشور است، ابراز داشت: باید این طرح با موفقیت خوبی در این استان اجرا شود و برای تحقق این امر بسترهای مناسب آن در این استان فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد که با متصل کردن بیش از شش استان می‌تواند 32 میلیون جمعیت کشور را زیر پوشش قرار دهد و با استفاده از انسجام فکری آنان از پراکنده‌کاری جلوگیری کند.

استاندار قزوین متذکر شد: نیروی انسانی مطلوب و به تعداد نیاز در استان قزوین وجود دارد که با استفاده از این نیروها در عرصه‌های مختلف می‌توان پیوند خوبی بین پ‍ژوهش، صنعت و دانشگاه در این استان برقرار کرد.

انتهای پیام/77009/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول