اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبر داد

راه‌اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس در رشت / قطار شهری رشت تا 10 سال آینده ساخته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: به‌زودی نخستین خط ویژه از میدان شهرداری تا میدان گیل رشت راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس در رشت / قطار شهری رشت تا 10 سال آینده ساخته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش شنبه شب در جلسه پرسش‌ و پاسخ با دانشجویان پیرامون مسائل مختلف مدیریت شهری در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه هنوز در کشور بحث مدیریت یکپارچه شهری به صورت جدی مطرح نیست، اظهار کرد: نظارت بر شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه آن از وظایف شوراهای اسلامی شهرهاست.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته و حال به شوراها بی‌مهری شد، ابراز کرد: در سال‌های گذشته شوراها از طرف دولت‌ها پذیرفته نشدند و در واگذاری امور و کاهش تصدی‌گری دولت در سه دوره شوراها شاهد کارنامه درخشانی نیستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حواشی انتخاب شهردار فعلی رشت، گفت: شهردار کنونی رشت در اسفند ماه سال گذشته از طرف شورای شهر به عنوان شهردار جدید انتخاب شد اما حکم شهردار رشت در ابتدای آذر جاری از سوی وزارت کشور صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت ظاهری و فرهنگی شهر رشت، بیان کرد: در شهر رشت باید از تبلیغات به صورت دولتی و توسط نهادهای عمومی به طرف محله‌محوری و مردمی شدن فعالیت‌های تبلیغی و مذهبی حرکت کنیم.

عاقل‌منش، تبلیغ سازمان‌های دولتی در ایام مذهبی را بیراهه رفتن نامید و گفت: در نیمه شعبان چهار سال اخیر مسابقات آذین‌بندی محلات شهر رشت برگزار شده که شاهد استقبال بسیار خوب مردم بودیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی از سازمان‌های همکار با شهرداری رشت در برنامه‌های ایام محرم و صفر است، اذعان کرد: امسال فعالیت‌های خوبی در ایام محرم انجام شد و از سال‌های پر فعالیت بود.

نایب رئیس شورای شهر اسلامی شهر رشت، فعالیت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رشت در ایام محرم را خوب دانست و اذعان کرد: باید به هیئت‌ها و گروه‌های مردمی در برگزاری مراسم‌ مذهبی بها داده شود.

وی با بیان اینکه بیش از 44 پروژه در شورای شهر دوره سوم انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد پروژه‌های انجام‌ شده درباره ساده‌ کردن تردد وسایل نقلیه بوده است.

عاقل‌منش، خیابان‌های این شهر را دارای بیشترین میزان اصلاح هندسی در بین شهرهای سراسر کشور دانست و گفت: احداث چندین تقاطع غیرهمسطح در چند میدان اصلی شهر رشت، پروژه تعریض جاده لاکان و آسفالت کوچه‌ها و معابر تنها بخشی از کارهای انجام شده در شهر رشت است.

*قطار شهری رشت تا 10 سال آینده ساخته نمی‌شود

وی با بیان اینکه نخستین خط ویژه شهر رشت از میدان شهرداری تا میدان گیل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: قطار شهری رشت در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا 10 سال آینده نیز ساخته نمی‌شود.

این مسئول، برخی از مجاری هدایت آب و فاضلاب شهر رشت را با عمری بیش از 80 سال عنوان کرد و افزود: در اجرای برخی پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که این مشکلات موجب توقف اجرای آنها نمی‌شود.

وی دلیل عدم اجرا و یا دیر اجرا شدن برخی پروژه‌ها را مشکلات اعتباری عنوان کرد و گفت: در برخی پروژه‌ها تنها تا 10 درصد بودجه مورد نیاز پرداخت شده است.

عاقل‌منش، با اشاره به وضعیت بهداشتی شهر رشت به ویژه سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، ابراز کرد: کمتر روزی در شورای اسلامی شهر رشت است که سخنی از وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی گفته نشود.

وی، با تصریح بر اینکه بیش از یک‌میلیارد تومان بودجه برای ساخت سرویس‌های بهداشتی بین راهی در شهر رشت در نظر گرفته شده است، گفت: هر جا که لازم باشد سرویس بهداشتی عمومی ساخته می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به وضعیت احداث مجتمع فرهنگی تجاری آدینه، تصریح کرد: این مجتمع دارای چندین مجوز رسمی است و حتی چند وزیر زیر مجوزهای آن را امضا کرده‌اند.

وی، عملیات احداث پیاده‌راه‌سازی خیابان علم‌الهدی رشت را در حال انجام دانست و گفت: پروژه خیابان علم‌الهدی تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

عاقل‌منش، افزود: کار زیرساختی این پروژه در حال پایان یافتن است و به‌زودی بخش روسازی و سنگ‌فرش کردن این مسیر آغاز می‌شود.

وی درباره برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر رشت، اذعان کرد: شهرداری برای برخورد با این تخلفات اختیارات کاملی ندارد اما با همکاری دستگاه قضایی برخی ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب می‌شود.

انتهای پیام/2300/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول