اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

قطار روزانه اراک- مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه روزانه شدن سفرهای اراک- مشهد را خواست همه مردم عنوان کرد، از برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی قطار روزانه اراک- مشهد خبر داد.

قطار روزانه اراک- مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در بازدید از راه‌آهن اراک اظهار داشت: گسترش راه‌آهن در هسته مرکزی کشور از مصوبات مهم هیئت دولت در استان مرکزی است که در این راستا اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی در راستای رضایتمندی مردم و مسافران بهره‌گیری کرد، تصریح کرد: استفاده از قطار مسافربری و باری با توجه به ارزان و آسان بودن از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه صادرات غیرنفتی استان در بخش بار گفت: طرح مطالعاتی عبور راه آهن از مسیر شهر اراک، خمین، گلپایگان، خوانسار و اصفهان از جمله طرح‌های مطالعات راه‌آهن استان مرکزی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح مسیر راه‌آهن فعلی استان بیان داشت: مسیر عبور قطارها در شهر اراک باید به خارج از حریم شهر منتقل شود و این کار نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه افزایش سرعت در ریل‌ها و اصلاح مسیر فعلی و دو خطه کردن آنها از جمله مصوبات مهم دولت در حوزه مسافربری است، بیان داشت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه افزایش سرعت و اصلاح ریل‌ها صورت گرفته است که اصلاح ریل‌های راه آهن شازند به سمنگان و اراک بخشی از این اقدامات است.

شعبانی‌فرد ادامه داد: مسیر اراک به سمت راهگرد نیز از 80 کیلومتر در ساعت به سرعت 120 تا 160 کیلومتر اصلاح شده و عملیات اصلاح مسیر راهگرد تا ساقه قم نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد ترن‌ست برای استان گفت: راه‌اندازی ترن‌ست نیازمند 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

کوکنار سرپرست اداره کل راه آهن اراک نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 806 هزار تن بار از راه آهن اراک به سایر نقاط کشور جابه جا شده است.

انتهای پیام/87001/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول