اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

نیمه اول سال آینده قطار به کرمانشاه می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: نیمه اول سال آینده با همت مهندسان ایران اسلامی شاهد به صدا درآمدن سوت قطار در کرمانشاه هستیم.

نیمه اول سال آینده قطار به کرمانشاه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، طولانی‌ترین تونل راه آهن غرب کشور با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندار کنگاور و مسئولان جهاد نصر کرمانشاه بازگشایی شد.

این تونل که یک‌هزار و 241 متر طول دارد، با ارتفاع 10 متر از کف و نیز عرض هفت متر و 80 سانتی‌متر، توسط مهندسان شرکت جهاد نصر احداث شده است.

سید دادوش هاشمی در مراسم بازگشایی این تونل با تقدیر از تلاش متخصصان ایرانی در اجرای پروژه راه آهن گفت: امروز در حالی شاهد بازگشایی این تونل هستیم که طبق برنامه زمان‌بندی، 20 دی‌ماه باید شاهد این اتفاق می‌بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همت مهندسان ایران اسلامی، نیمه اول سال آینده شاهد به صدا درآمدن سوت قطار در کرمانشاه باشیم.

تونل فوق‌الذکر که به‌دلیل هم‌جواری با روستای آران در شهرستان کنگاور به تونل آران معروف شده، طولانی‌ترین تونل راه آهن غرب کشور از سمنگان اراک تا کرمانشاه به‌شمار می‌رود.

این تونل در قطعه (پنج الف) راه آهن غرب قرار گرفته که به‌طول بیش از 13 کیلومتر و عرض شش متر توسط شرکت جهاد نصر در حال اجرا است.

قطعه (پنج الف) با سه دستگاه پل بیشتر از 10 متر دهانه، 29 دستگاه پل با دهانه کمتر از 10 متر و یک تونل یک‌هزار و 241 متری، توسط 187 نفر نیروی انسانی و 98 دستگاه ماشین آلات فعال، به‌سرعت در حال پیشرفت است.

شرکت جهاد نصر در حالی پروژه تحت پیمان خویش را به مرز پیشرفت 85 درصدی رسانده که پیشرفت ریالی پروژه تاکنون اندکی بیش از 58 درصد است.

محور راه آهن اراک_کرمانشاه_خسروی که به راه آهن غرب معروف شده به‌طول بیش از 520 کیلومتر از ایستگاه سمنگان در نزدیکی شهرستان اراک شروع شده و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب و قصرشیرین به خسروی واقع در مرز ایران و عراق منتهی می‌شود.

این محور از سمنگان تا کرمانشاه به‌طول 267 کیلومتر، شامل 13 ایستگاه و از کرمانشاه تا مرز خسروی به‌طول 260 کیلومتر شامل 11 ایستگاه خواهد بود.

راه آهن فوق از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیوانرود، رق و حلب به بندر لازقیه در ساحل دریای مدیترانه ختم می‌شود.

با احداث راه آهن غرب که اتصال کریدور غرب و شرق در داخل و رسیدن آن به برون مرزها، هدف نهایی این طرح تعریف شده، می‌توان به تحقق آروزی دیرینه توسعه غرب و خروج از انزوای این منطقه امیدوار بود.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول