اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهید آخوندی:

یاد کردن شهدا ارزشمندتر از شهادت است

خبرگزاری فارس: مادر شهید آخوندی گفت: می‌توان گفت یاد کردن شهدا از شهادت نیز ارزشمندتر است چرا که سبب می‌شود چراغ هدایت راه شهیدان هرگز خاموش نشده و مسیر درست زندگی را برای دیگران روشن کند.

یاد کردن شهدا ارزشمندتر از شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اختر منصوری شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهید مسعود آخوندی و 144 شهید دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ اظهار داشت: مسعود فردی عادی همانند تمام شما جوانان بود که ایمانی بسیار قوی داشت.

وی افزود: هر زمان که مسعود می‌خواست به جبهه برود، من و خواهرانش بی‌تابی می‌کردیم اما وی عاشق جبهه و راهی بود که انتخاب کرد.

مادر شهید مسعود آخوندی با اشاره به خاطره خود از آخرین دیدار با فرزند شهیدش گفت: یادم هست که وی داشت بند پوتین‌هایش را می‌بست و در این هنگام گویی هم می‌خندید و هم می‌گریست.

منصوری ادامه داد: احساسم در آن لحظه این بود که مسعود از سویی برای پر کشیدن به سمت جبهه و لقای حق خوشحال است و از طرفی برای ما که هنوز مانده‌ایم، می‌گرید.

وی با اشاره به بخشی از وصیتنامه شهید تاکید کرد: وی در فرازی از این وصیتنامه سفارش کرده که ای مادر! اگر من شهید شدم و بر سر مزار من آمدی بدان که من زنده هستم و راهی که رفتم را بسیار دوست داشتم بنابراین اگر پس از رفتن من صبور باشی الگویی برای بقیه نیز خواهی بود.

مادر شهید مسعود آخوندی اضافه کرد: من این صبر را در طول سالیان متمادی به دست آوردم و سعی کردم کارهایی که مسعود به آنها سفارش کرده بود را انجام دهم.

منصوری تأکید کرد: مسعود برادر دیگری نداشت، اما من تمام دانشجویان این دانشگاه را جزو برادران وی می‌دانم.

وی متذکر شد: یاد کردن از شهدا از شهادت نیز بالاتر است چرا که باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و الگوپذیری جامعه می‌شود.

مادر شهید مسعود آخوندی با اشاره به اینکه وصیت‌نامه مسعود به بهترین شکل گویای مسیر حقی است که در پیش گرفته بود، عنوان کرد: امیدوارم مسعود در کنار درب بهشت پذیرای تمام کسانی باشد که راه شهدا را زنده نگه می‌دارند.

گزارش فارس حاکی است، در مراسم یادواره شهید مسعود آخوندی و شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان که سه‌شنبه شب در این دانشگاه برگزار شد، نورالدین عافی راوی کتاب نورالدین پسر ایران، خانواده شهید مسعود آخوندی، رئیسی مسئول حوزه نمایندگی بسیج استان اصفهان و جمعی از مسئولان دانشگاه و علاقه‌مندان حضور داشتند.

در این مراسم از  کتاب «تک پسر» که شامل 100 داستان کوتاه از زندگی شهید «مسعود آخوندی» است، رونمایی شد.

به گزارش فارس، شهید «مسعود آخوندی» دانشجوی نخبه رشته «مکانیک» دانشگاه صنعتی اصفهان بود که در 20 اسفند 65 و در حالی که 23 بهار از عمرش بیش نمی‌گذشت در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و مزار وی هم‌اکنون در ردیف مزار شهید خرازی در گلستان شهدای اصفهان قرار دارد.

پس از شهادت مسعود که تک پسر خانواده محسوب می‌شود مادر وی هر روز با لباس سیاه بر سر مزار وی حضور پیدا می‌کرد که اکنون این دیدارهای روزانه را بنا بر اصرار دوستان به پنج روز در هفته کاهش داده است.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول