اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اولویت مصاحبه تصویری با والدین شهدا انجام می‎شود

جمع‎آوری تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی در گلستان‌

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تاریخ شفاهی جنگ با اولویت مصاحبه تصویری با والدین شهدا و جانبازان بالای 50 درصد استان گلستان جمع‌آوری می‌شود.

جمع‎آوری تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی در گلستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدعلی طالع‎زاری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: تاریخ شفاهی جنگ، مطالعات زبانی است که باید از هر قشر و قومی با زبان بومی و محلی خود استخراج شود و نسل ایثارگر به ویژه جانبازان و والدین شهدا، منابع اصلی‌ هستند که برای استخراج گنجینه‌های جنگ و انجام فعالیت علمی و ماندگار در این زمینه، باید به آنها رجوع کرد.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اینکه در حال از دست دادن این منابع غنی هستیم، معاونت پژوهش بنیاد شهید گلستان با اولویت مصاحبه تصویری با والدین شهدا و جانبازان بالای 50 درصد، نزدیک به یک ماه است که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات شفاهی این عزیزان در خصوص هشت سال دفاع مقدس کرده است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ابراز داشت: این گفت‌وگوهای حضوری تاکنون با بیش از 90 تن از جانبازان و والدین شهدا در استودیو کانون فرهنگی شاهد گرگان انجام شده و نتیجه هر یک از این مصاحبه‌های 40 دقیقه‌ای، 20 دقیقه گفت‌وگوی پالایش و ویرایش شده است که پس از تکمیل و انجام مراحل گرافیکی در قالب DVD در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

طالع‌زاری یادآور شد: هدف از جمع‌آوری این اطلاعات در قالب تاریخ شفاهی جنگ، سوژه‌یابی برای فیلم‎سازان سینما و تلویزیون، آشنا کردن نسل کنونی و آیندگان با گنجینه‌های دفاع مقدس و قرار دادن منابع بکر و مستند در اختیار پژوهشگران و محققان است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در خصوص تدفین جانبازان و ایثارگران در قطعه شهدای امامزاده عبدالله گرگان گفت: این حق در اختیار بنیاد و امور ایثارگران است و بعید است که این قانون به این زودی‎ها تغییر یابد.

انتهای پیام/2307/ذ/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول