اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان:

بازبینی نکات ایمنی در مدارس ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار زنجان با تأکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی در مدارس ‏گفت: بازبینی نکات ایمنی در مدارس ضروری است.

بازبینی نکات ایمنی در مدارس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس راشاد ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش زنجان، اظهار داشت: مدارس استان زنجان نیازمند کار کارشناسی در زمینه مکان‏یابی بخاری‏ها است و باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‏ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از بخاری‏های گاز‏سوز خطرات زیادی دارد، افزود: رعایت مسائل ایمنی باید در نصب بخاری در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار زنجان با تأکید به کنترل و بازبینی لوله‌های بخاری و محل نصب آن، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس با تکیه بر اختیارات قانونی موضوع را پیگیری کند.

راشاد به حادثه آتش‌سوزی شهر پیرانشهر اشاره کرد و یادآور شد: باید نکات ایمنی در مدارس رعایت شود تا حادثه تلخ پیرانشهر تکرار نشود.

وی رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت مناسب توسط مسئولین را خواستار شد و افزود: رعایت مقررات و ایمنی در مدارس باید در چارچوب قانون باشد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه گاز‎کشی به مدارس در روستاهای محروم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: محدودیت‎های موجود برای گازکشی و نصب بخاری در مدارس روستاها باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

راشاد ادامه داد: رعایت مقررات ملی ساختمان در مدارس الزامی است و در مدارسی که نیاز به نصب بخاری گازی دارند باید کمیته‏ای برای بررسی آن تشکیل شود.

وی به مدارسی که شرایط خاص برای نصب بخاری گازی و نفتی در مدارس دارند اشاره کرد و یادآور شد: این مدارس باید در ستاد حوادث غیرمترقبه استان بررسی شود.

فرماندار زنجان با تأکید بر احساس مسئولیت مسئولین برای رسیدگی به مشکلات مناطق محروم، خاطرنشان کرد: مشکلات مدارس در روستاها نباید از اولویت خارج شود.

راشاد نقش رسانه‏ها را در بازتاب حوادث بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه‏های داخلی باید واقعیت‏های موجود را بازتاب داده و در مقابل جو‏سازی رسانه‏های بیگانه موضع‏گیری مناسبی داشته باشند.

وی نظارت دستگاه‌های مربوطه در رعایت مقررات در مدارس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نظام مهندسی ساختمان زنجان و شرکت گاز متولی رعایت مقررات در مدارس هستند.

انتهای‌پیام/73002/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول