اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و پرورش قزوین:

پژوهش ضامن پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه می‌توان پیشرفت کشور را دو چندان کرد.

پژوهش ضامن پیشرفت کشور است

جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با پژوهش و تحقیق در همه عرصه‌ها از جمله علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان زمینه توسعه را در کشور ارتقا داد.

این مسئول با بیان اینکه پژوهش و تحقیق زیرساخت اساسی پیشرفت کشور است، ادامه داد: باید فرهنگ پژوهش و تحقیق را بیشتر در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان نهادینه کرد تا توسعه کشور در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.

حبیبی با اشاره به اینکه با تحقیق و پژوهش می‌توان زمینه‌های توسعه پایدار را در ایران ایجاد کرد، افزود: با تحقق این هدف این کشور در همه عرصه‌ها به خودکفایی می‌رسد و همچنین تحقق این امر موجب افزایش تولید و اشتغال و کاهش بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه باید نگرش دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان به تحقیق و پژوهش تغییر کند، اضافه کرد: این هدف با افزایش آگاهی، اطلاعات و شناخت آنان از اهمیت این موضوع محقق می‌شود.

وی عملی کردن پژوهش و تحقیق در مدارس، ایجاد علاقه و آموزش دادن نحوه تحقیق و پژوهش بین دانش‌آموزان و معلمان را از عوامل نهادینه کردن این فرهنگ عنوان و بیان داشت: با محقق کردن این عوامل می‌توان انگیزه تحقیق و پژوهش را در بین آنان افزایش داد.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت پژوهش و تحقیق در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه مطلوبی قرار دارد، یادآور شد: طرح شنا که در مقطع سوم ابتدایی با موفقیت در کشور اجرا می‌شود توسط یکی از معلمان محقق قزوینی ارائه شده که این بیانگر وضعیت مطلوب پژوهش در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در جشنواره خوارزمی سال گذشته دو دانش‌آموز قزوینی در رشته ریاضی فیزیک از شهرستان آبیک مقام نخست کشوری را در ساخت روبات به دست آوردند که این نشان‌دهنده موفقیت دانش‌آموزان قزوینی در عرصه پژوهش است.

حبیبی متذکر شد: برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان،‌ معلمان و دانشجویان و پویایی پژوهش در استان قزوین باید همه دستگاه‌های اجرایی این استان در این امر با هم هماهنگ شوند تا این تحقیقات هدفمندتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 25 تا 30 آذر هفته پژوهش نام‌گذاری شده است، اذعان داشت: در این هفته مسئولان آموزش‌ و پرورش استان قزوین برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش بین معلمان و دانش‌آموزان در مدارس این استان برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/77009/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول