اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اصفهان:

اصفهان برای جشنواره فجر آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در حال آماده‌سازی سینماها و مجهز کردن آنها به سیستم پخش دیجیتالی برای جشنواره فجر هستیم.

اصفهان برای جشنواره فجر آماده می‌شود

محمود شالویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد مشکلات سالن‎های سینما و تئاتر در اصفهان اظهار کرد: مشکل و معضل تئاتر اصفهان، مشکلی نیست که به سرعت خاتمه پیدا کند، زیرا این مشکل به سرعت نیز به وجود نیامده است.

وی در مورد وعده‎های اخیر خود مبنی بر احیای تئاتر اصفهان افزود: مشکل تئاتر در سال‎های متمادی رخ داده و آنچه که من قول داده‎ام، برداشتن گام‎های بلند در جهت رفع و موانع و مشکلات بوده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اضافه کرد: برای رفع مشکلات تئاتر در اصفهان آغاز خوبی داشته‎ایم و تاکنون جلسات زیادی با حضور اعضای تئاتر و فعالان این عرصه برگزار کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: ما در این جلسات نقطه نظرات اهالی تئاتر اصفهان و حتی فعالان تئاتر سایر استان‎ها را برای رفع موانع و مشکلات تئاتر در اصفهان شنیده‌ایم.

شالویی تصریح کرد: مسئول جدید انجمن تئاتر را به زودی معرفی می‎کنیم و تاکنون تا اندازه‎ای که توانسته‎ایم از محل شاخصه‎های فرهنگی به آنها پول تزریق کرده‎ایم.

وی با فعال خواندن سالن‎های تئاتر اصفهان عنوان کرد: اغلب اوقات سالن‎های تئاتر به خصوص در فرشچیان فعال بوده است.

رئیس ارشاد اصفهان اضافه کرد: اگر 10 روز کاری را در فرشچیان محاسبه کنید 9 روز آن در اختیار تئاتری‎ها است و من فکر می‎کنم آنچه را که قول داده بودیم، عمل کردیم.

وی در مورد عدم واگذاری سالن اصلی فرشچیان به برخی تئاتری‎ها که به تازگی صورت گرفته بود، گفت: من به مسئول فرشچیان تکلیف کرده‎ام که سالن اصلی در وهله اول در اختیار تئاتری‎ها قرار بگیرد و اگر برنامه تئاتری موجود نبود برای سایر برنامه‎ها استفاده شود، در غیر این صورت الویت با تئاتر است.

شالویی با بیان اینکه از در اختیار قرار دادن سالن تئاتر در اختیار تئاتری‎ها امتناع نمی‎کنیم، در مورد برگزاری جشنواره فجر در اصفهان گفت: از ابتدا اصفهان در فهرست شهرهای میزبان در جشنواره فیلم فجر بود، هفته گذشته در تماسی که با شمقدری داشتیم در ارتباط با همکاری متقابل در امر میزبانی گفتمان‌های لازم انجام شد.

وی گفت: سالن‎های سینما آماده برگزاری جشنواره هستند و اگر تعدادی از سالن‎ها نیز آمادگی نداشته باشند، مقدمات آمادگی آنها را فراهم می‎کنیم ضمن اینکه جشنواره فجر جشنواره‎ای است که اکران فیلم‎ها به شیوه دیجیتالی است و سینماهایی که این امکان را ندارند، تلاش می‌کنیم که برای آنها مهیا کنیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول