اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راهیابی دو تئاتر گچساران به جشنواره تئاتر فجر

گچساران در جشنواره تئاتر فجر می‌درخشد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران گفت: هنرمندان تئاتر گچساران دارای قابلیت‌های هنری بالایی هستند و در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بی‌شک در جشنواره فجر نیز خواهند درخشید.

گچساران در جشنواره تئاتر فجر می‌درخشد

اورنگ نارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تئاتر یک کالای مصرفی فرهنگی بوده و لازمه موفقیت در تئاتر صرف هزینه برای تولید و آمادگی است.

وی با اشاره به اینکه بدون هزینه کردن نمی‌توان از موفقیت هنر تئاتر صحبت کرد، بیان داشت: بزرگ‌ترین رسالت هنر تئاتر فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب فرهنگی بوده که این امر می‌تواند سبب رشد و پیشرفت جامعه در همه عرصه‌ها به ویژه مسائل اجتماعی و فرهنگی شود.

* راهیابی دو نمایش از گچساران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیر گروه هنری سفیر گچساران افزود: تئاتر بزرگ‌ترین عامل برای آموزش و ایجاد فرهنگ‌های مناسب در زندگی آدمی بوده و می‌توان گفت که این هنر با ذات و فطرت افراد عجین بوده است.

نارکی ادامه داد: تئاتر در طول تاریخ بشر توانسته همواره به عنوان یک رکن اساسی و تأثیرگذار در جامعه باشد و به زندگی و حیات خود ادامه داده و در عصر حاضر با وجود تمام امکانات صنعتی، صوتی و تصویری، هنوز تئاتر از جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد برخوردار است.

وی در زمینه جشنواره تئاتر منطقه‌ای که در قشم برگزار شد، عنوان داشت: این جشنواره کیفیت خیلی خوبی داشت و ناصر آقایی، اردشیر صالح‌پور و نادر برهانی‌مرند به عنوان هیئت داوران نظارت بسیار خوبی بر نمایش‌های جشنواره داشتند و در مجموع این دوره از جشنواره به بهترین شکل برگزار شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران یادآور شد: در این دوره 13 گروه نمایشی از شش استان تهران، آذربایجان غربی، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته و از مجموع نمایش‌های اجرا شده، سه نمایش به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

نارکی تصریح کرد: از این سه نمایش، دو نمایش «پرخاش‌های زنی که مادر بود» به نویسندگی اینجانب و کارگردانی مسلم نارکی از گروه هنری سفیر و نمایش «بادلو» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین نوروزی و از گروه هنری رها از گچساران بود.

این مسئول در گچساران بیان داشت: در این جشنواره عناوین بهترین کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه، بازیگری نقش اول زن و مرد به هنرمندان گچسارانی اختصاص یافت.

وی ابراز داشت: راهیابی این دو نمایش به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نشان‌دهنده ظرفیت بالای تئاتر گچساران بوده و نشان می‌دهد هنرمندان این شهرستان دارای قابلیت‌های فراوانی هستند که در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مدیر گروه هنری سفیر گچساران در زمینه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان داشت: این جشنواره ویترینی از تئاتر‌های منتخب کشور بوده و راهیابی به این جشنواره می‌تواند ارائه‌دهنده فضاهای نمایشی شهرستان‌ها، استان‌ها و سبب تبادل فرهنگ در طول برگزاری این جشنواره باشد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول