اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم وداع مردم قم با شهیدان گمنام 8 سال دفاع مقدس مطرح شد

حراست از حریم ولایت، پیام شهدای گمنام

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه شهدا سال‌ها بعد از انقلاب و از اوایل فتنه بدن خود را به ما نشان دادند به این معنا است که می‌خواهند به ما اهمیت حفظ و نگهبانی از حریم ولایت را بفهمانند.

حراست از حریم ولایت، پیام شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسم وداع مردم قم با سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس گفت: تفحص شهدا تقریباً از آغاز فتنه در سال‌های 76 و 78 آغاز شد و این به معنای آن است که شهیدان می‌خواهند بگویند اگر شما نمی‌توانید از ولایت حفاظت کنید ما خودمان آماده این کار هستیم.

وی ادامه داد: حضور شهیدان در جامعه و پیدا شدن پیکر آنها بعد از سال‌ها پیام‌های بسیاری را به دنبال دارند که از جمله این پیام‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مجاهدت در راه اسلام پایان ندارد.

دشمن به دنبال دعوت مجاهدان انقلاب و اسلام به دنیاطلبی است

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان می‌خواهند مجاهدان انقلاب و اسلام را به دنیاطلبی دعوت کنند و بهانه آنها هم این است که می‌گویند شما سهم خود را برای انقلاب و مجاهدت در راه اسلام انجام دادید، غافل از این‌که خداوند در آیه 54 سوره مائده نسبت به این موضوع هشدار داده است.

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا افزود: خداوند در این آیه چنین می‌فرماید که «اى کسانى که ایمان آورده‏اید هر کس از شما از دین خود برگردد به‌زودى خدا گروهى [دیگر] را مى‏آورد که آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر کافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏ترسند این فضل خدا است آن را به هر که بخواهد مى‏دهد و خدا گشایشگر دانا است».

ماندگاری تأکید کرد: با بررسی تفاسیری که در زمینه این آیه انجام شده است، اگر به تمام آیاتی که با «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ» شروع می‌شوند دقت کنیم، دو آیه به صورت توبیخی بیان شده است که یکی همین آیه 54 سوره مائده و دیگری آیه 38 سوره توبه است.

وی اظهار داشت: در این آیه منظور از «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ»‌ این است که شما اعتقاد و ایمان داشتید و در زمین به جهاد مشغول بودید، چه شد که امروز نشسته‌اید، آیا به این زندگی دنیایی راضی شده‌اید؟

مخالفت با مسیر شهدا به دلیل عدم آگاهی

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر ما می‌فهمیدیم پاداشی که خدا به شهدا داده چقدر است متوجه می‌شدیم که اصلاً دنیا قابل مقایسه با آن نیست که ما بخواهیم از شهادت‌طلبی و مسیر شهادت دست برداریم.

وی اظهار داشت: اینکه برخی قصد دارند مردم را از انقلاب و دفاع ناامید کنند به این دلیل است که این افراد نمی‌دانند پایان کار شهدا چقدر شیرین بوده و هر کسی که در راه خدا جهاد کند چه عاقبت خوشی خواهد داشت.

انتهای ‌پیام/2258/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول