اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی فردوس خبر داد

فعالیت 5 مزرعه پرورش شترمرغ در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی فردوس از فعالیت پنج مزرعه پرورش شترمرغ در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 5 مزرعه پرورش شترمرغ در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: پرورش شترمرغ به عنوان یک صنعت نوپا طی سال‌های اخیر توسعه زیادی در خراسان‌جنوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرورش و نگهداری شترمرغ از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد چرا که علاوه بر گوشت شترمرغ دیگر فرآورده‌های آن شامل تخم، پر، پوست و حتی فضولات این پرنده نیز مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد.

رئیس جهادکشاورزی به فعالیت پنج مزرعه شترمرغ در فردوس اشاره کرد و افزود: در این واحدها بیش از 300 قطعه شترمرغ مولد و پرواری نگهداری می‌شود.

*پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به پرورش‌دهندگان شترمرغ

غلامی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به پرورش‌دهندگان شترمرغ خبر داد و گفت: متقاضیان احداث مزرعه پرورش شترمرغ می‌توانند با مراجعه به جهادکشاورزی فردوس از تسهیلات کارگروه بخش کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با احداث هر مزرعه پرورش شترمرغ در فردوس برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است، یادآور شد: توسعه صنعت پرورش شترمرغ در افزایش تولید و همچنین اشتغال‌زایی نقش بسزایی دارد.

رئیس جهادکشاورزی فردوس اظهار کرد: گوشت شترمرغ با داشتن ویتامین‌های مختلف به عنوان برترین گوشت قرمز در سطح جهان مطرح بوده، این فرآورده گوشتی از بازار مصرف خوبی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/69007/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول