اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عاشورای حسینی

چهلمین روز تدفین شهدای گمنام در باغملک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه باغملک از برگزاری مراسم چهلمین روز تدفین شهدای گمنام باغملک همزمان با روز عاشورای حسینی خبر داد.

چهلمین روز تدفین شهدای گمنام در باغملک برگزار می‌شود

سید عبدالمطلب رحیمی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار داشت: چهلمین روز تدفین 2 شهید گمنام همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در صبح روز یکشنبه پنجم آذر ماه با حضور خانواده‌های معظم شاهد، بسیجیان و عموم مردم شهیدپرور برگزار می‌شود و یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های چهلمین روز تدفین 2 شهید گمنام گفت: در این آیین زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت (ع) قرائت می‌شود و در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش سوگواری می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک سینه زنی و مرثیه سرایی را از دیگر برنامه‌های چهلم شهدای گمنام برشمرد و اضافه کرد: در این روز تمام مردم شهر به زیارت امام‌زاده قاسم بن الحسن (ع) می‌آیند که پس از برگزاری مراسم عزای حسینی در این مکان مقدس، با حضور پرشور عزاداران حسینی و مردم شهید پرور مراسم بزرگداشت چهلمین روز  تدفین شهدا در تپه‌های نورالشهدا انجام می‌شود.

رحیمی حسینی درباره چگونگی اطلاع رسانی مراسم نیز اظهار داشت: مردم از طریق مساجد و حسینیه‌ها و همچنین هیئت‌های عزاداری برای شرکت در آیین چهلمین روز تدفین 2 شهید گمنام دعوت می‌شوند.

وی افزود: این 2 شهید گمنام 20 و 22 ساله هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی سلمانیه عراق و فتح‌المبین به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای مطهرشان پس از سال‌ها غربت توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین و جستجوگران نور کشف شد و در روز سه شنبه 25 مهرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) با حضور حماسی و انقلابی مردم قهرمان پرور این شهرستان در تپه‌های نورالشهدا واقع در محله درویشان آرام گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک شهدا را مایه افتخار و اقتدار ملت ایران دانست و اظهار داشت: بر خود می‌بالیم که خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد تا میزبان 2 تن از شقایق‌های خونین ‌گمنام دوران دفاع مقدس باشیم.

حسینی رحیمی دفاع مقدس را نماد برجسته‌ترین افتخار ملت عزیز اسلام عنوان کرد و گفت: در این دوران جوانان و نوجوانان با جان نثاری و ایثار به امر مولای خود لبیک گفتند و در این مسیر خلاقیت خود را نشان دادند و با دشمن به مقابله پرداختند و ما به داشتن چنین بزرگ‌مردانی افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه به برگزاری مراسم معنوی شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های دینی و فرهنگی با محوریت تپه‌های نورالشهدا برگزار شود.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک تپه‌های نورالشهدا و شهدای گمنام  را یک ظرفیت بزرگ فرهنگی دانست و اظهار داشت: ما باید از این فرصت پیش آمده برای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ‌‌نهایت بهره‌وری را ببریم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در تپه‌های نورالشهدا و زیارت شهدای گمنام تصریح کرد: همه مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان خود را مدیون شهدا می‌دانند و به گفته خودشان به زیارت آن‌ها آمدن کوچک‌ترین کاری است که می‌توانند در مقابل رشادت و از جان گذشتگی شهدا برای آن‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/2247/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول