اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اردبیل:

اردبیل مسند‌نشین دوم در تولید کلزا است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید محصول کلزا در جایگاه دوم کشور قرار گرفته و مسند‌نشین رقابت با سایر استان‌هاست.

اردبیل مسند‌نشین دوم در تولید کلزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، خلیل نیکشاد اظهار داشت: مناطق شمالی این استان از حیث تولید دانه‌های روغنی سویا و کلزا جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارند و همه ساله هزاران تن محصول تولید شده روانه کارخانه‌های روغن‌کشی و بازار مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری با استحصال 28 هزار تن کلزا توانستیم جایگاه دوم کشوری را احراز کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: ما از این حیث ارتقا و رشد خوبی را شاهد بودیم به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این روند در سال‌های آینده به گونه‌ای پیش برود که جایگاه اول را نیز کسب کنیم.

نیکشاد گفت: در تولید دانه روغنی سویا که جزو محصولات استراتژیک می‌باشد هزار و 200 تن تولید بذر در کلاس‌های مختلف مادری و گواهی شده به ثمر نشسته است.

این مسئول تاکید کرد: با کشت این بذور با رعایت شاخص‌های فنی مدیریت تولید و به‌زراعی به ازای هر هکتار 2 هزار و 780 کیلو تولید محصول را داشتیم که رکورد بسیار مناسب و جدیدی می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز داشت:‌ در راستای تولید محصول بیشتر تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم و همچنین استفاده از حشرات مفید علیه آفات در مزارع سویا جزو کارهای شاخص بوده است.

نیکشاد افزود:‌ جهاد کشاورزی استان با داشتن توانمندی ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم به کمک مهندسان مقیم و ناظر سعی می‌کند کمیت و کیفیت تولید را ارتقایی مضاعف ببخشد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به موعد کشت محصولات پاییزی ضرورت دارد تمام زارعان به مبانی توصیه شده کشت و زرع مناسب و مدیریت به‌زراعی توجه داشته باشند تا مشکلی در این زمینه متوجه تولید‌کنندگان نشود.

انتهای پیام/62005/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول