اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بررسی عملیات اجرایی شرکت کانی‌های زرخیز کلیبر و خداآفرین

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی شرکت صنعتی و معدنی کانی‌های زرخیز کلیبر و خداآفرین در ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی عملیات اجرایی شرکت کانی‌های زرخیز کلیبر و خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی، در جلسه‌ای با شرکت رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ارائه‌ دهنده خدمات سرمایه‌گذاری شامل سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی، شرکت‌های برق منطقه‌ای، گاز، آب منطقه‌ای، فرمانداران شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین نحوه تسریع در صدور مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی شرکت صنعتی و معدنی کانی‌های زرخیز کلیبر و خداآفرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پس از ارائه گزارش اجمالی از سوی سرمایه‌گذار طرح و نیز ارائه پیشنهادات و نظرات از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری تصمیماتی اتخاذ شد.

همچنین رضا حسینی رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری استان در ادامه جلسه در سخنانی صلاحیت فنی و مالی سرمایه‌گذار طرح به لحاظ موفقیت در انجام پروژه‌های قبلی در سایر نقاط کشور را قابل تأیید دانست و از نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی به لحاظ توجه ویژه به مباحث اقتصادی و اخذ مجوز موردی برای این پروژه تشکر کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذار کننده کار است و باید از آن حمایت شود، البته این موضوع به این معنی نیست که مسائل منابع طبیعی و محیط زیست در اجرای طرح نادیده گرفته شود.

حسینی از حاضران جلسه خواست کمک کنند تا این شرکت با لحاظ همه مسائل زیست محیطی کارش را آغاز کند چرا که این کار دارای اهمیت فراوانی به لحاظ ایجاد اشتغال و به تبع آن رفاه عمومی منطقه است.

وی، استان آذربایجان‌شرقی را از لحاظ معدنی دارای ظرفیت قوی برشمرد.

این طرح در صورت اجرایی شدن سالانه دارای ظرفیت تولید 220 هزار تن آلومینا، 150 هزار تن انواع کربنات‌های سدیم و پتاسیم و 3.4 میلیون تن سیمان از نفلین سینیت خواهد بود که می‌تواند بخش عمده‌ای از آلومینای مورد نیاز کشور را تأمین و از خروج ارز جلوگیری کند.

در ضمن این طرح در زمان احداث به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 8 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و در هر مرحله بهره‌برداری برای 5 هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد که می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/60001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول