اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

هدف جامعه طلاب تنها کسب رضایت خدای متعال باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: طلاب نباید به دنبال موقعیت‌های اجتماعی باشند، بلکه تنها باید برای رضایت خدا و خلق او تلاش کنند.

هدف جامعه طلاب تنها کسب رضایت خدای متعال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره طلبه آسمانی در تالار تربیت مشهد بیان کرد:شناخت طلبه آسمانی از ضروری‌ترین و حساس‌ترین موضوعاتی است که باید به طور جدی و قاطع در جامعه ما مطرح شود.متاسفانه برخی از عناوین در حوزه شعار و احساسات در شکل تعارفات بیان می‌شود و حالت جدی خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: ما نیز در این حوزه با مسائلی شعارگونه برخورد داریم و به خاطر شعارگونه بودنش متاسفانه جدیت آن از دست رفته است.عناوینی که در قالب تعارفات به شکل پسوندها بیان می‌شوند نیز به همین منوال است و این خود یک ضایعه فرهنگی در جامعه ماست.

علم‌الهدی بیان کرد: متاسفانه در روحانیت نیز این ضایعه فرهنگی به چشم می‌خورد که عناوینی همچون حجت‌الاسلام،آیت‌الله و غیره به عنوان یک تیتر خاص مطرح می‌شود اما ماهیت اصلی و جدیت خود را از دست داده است.

وی افزود: عناوین در جایگاه و در حوزه واقعی خود قرار نگرفته‌اند و این یکی از مسائلی است که نیازمند آسیب‌شناسی است و باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: یکی از مطالبی که ما باید به طور جدی مورد بحث قرار دهیم و در قالب یک پسوند قرار بگیرد عنوان آسمانی بودن برای یک طلبه است. اما قبل از این باید توجه به این موضوع داشت که به چه کسی عنوان طلبه اطلاق می‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: ما نباید تنها عنوان را مورد بررسی قرار دهیم بلکه باید ماهیت اصلی این عنوان را هم مورد بررسی قرار دهیم. معمولا اصطلاح آسمانی به آن حقایقی اطلاق می‌شود که آنها دارای صدقه الهی هستند و رنگ خدایی بودن دارند.

علم‌الهدی تصریح کرد: طلبه‌ای که از یک محتوای علمی برخوردار است و می‌تواند خود را در موقعیت‌های مختلف اثبات کند به چنین کسی نمی‌توان واژه آسمانی را اطلاق کرد.

امام جمعه مشهد افزود: یک طلبه نباید به دنبال موقعیت اجتماعی و رسیدن به موفقیت‌های اجتماعی باشد بلکه باید تمام هدفش رضایت خدا و کمک به خلق باشد.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول