اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران:

26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران گفت: در 8 ماه امسال در مجموع 1/26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان منابع طبیعی خارج شد.

26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران، یوسف‌علی ادیب اظهار داشت: در هشت ماه امسال در مجموع 1/26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان منابع طبیعی خارج شد.

وی افزود: از این میزان 3/14 هکتار در قالب اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و 8/11 هکتار در اجرای احکام صادره از محاکم قضایی در غرب مازندران خلع ید شد.

وی اضافه کرد: 7/14 هکتار از این اراضی در عرصه‌های جنگلی و 4/11 هکتار نیز در مراتع بود که با اقدام به موقع یگان حفاظت، این زمین‌ها از دست متصرفان خلع ید شد.

به گفته ادیب، در این مدت همچنین 7/5 هکتار عملیات اطفای حریق در جنگل و 5/6 هکتار در مراتع غرب مازندران انجام شده است.

وی ادامه داد: برای متخلفانی که اقدام به تخریب و تصرف جنگل‌ها و مراتع و همچنین تخریب عرصه و برداشت مخلوط کرده‌اند نیز در مجموع 46 فقره پرونده تشکیل شد.

ادیب تأکید کرد: مقابله با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی گاه منجر به ایجاد مصدومیت برای نیروهای یگان حفاظت می‌شود که در هشت ماه نخست امسال، پنج مورد درگیری با متخلفان روی داد و دو تن از مأموران ما مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران تصریح کرد: گزارش‌های مردمی در اطلاع به موقع از تصرفات غیرمجاز نقش مهمی دارد و در این مدت 251 مورد گزارش مردمی به ما رسید که 203 مورد آن صحت داشت.

وی با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل اظهار داشت: در آذر ماه دو مانور اطفای حریق با شرکت نیروهای یگان حفاظت و نیروهای صیانت از جنگل و همچنین نیروی انتظامی، شهرداری، هلال احمر و آتش‌نشانی در پارک جنگلی فیَن چالوس و حوزه منابع طبیعی شهرستان تنکابن برگزار شد.

به گفته وی مردم می‌توانند هر گونه تخریب و تصرف اراضی جنگلی و مرتعی و همچنین وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را در هر ساعت از شبانه‌روز به شماره تلفن رایگان و کشوری 09696 اطلاع دهند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول