اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل خواستار شد

راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان پرخطر در شهرستان زابل

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل خواستار راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان پرخطر در شهرستان زابل شد.

راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان پرخطر در شهرستان زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری زابل اظهار داشت: باید هرچه سریعتر مرکز نگهداری معتادان پرخطر و کارتن خواب‌ها در این منطقه راه‌اندازی شود تا یک عزم و اراده جدی برای پاکسازی سطح شهر صورت گیرد.

وی افزود: حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر پسندیده نیست و باید سازمان بهزیستی یک گام اساسی و مثبت در این راستا بردارد.

فرماندار زابل بیان کرد: ساختمان فنی ‌و حرفه‌ای شهر محمدآباد که در فاصله سه کیلومتری از این شهر واقع شده بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نگهداری معتادان پرخطر است.

وی با اشاره به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها از سطح شهرستان زابل ادامه داد: اگر عزم جدی و ارادی قوی برای جمع‌آوری معتادان پرخطر نباشد، این طرح با شکست مواجه می‌شود که لازم است تمامی دستگاه‌ها و ادارات اجرایی منطقه همکاری مطلوب داشته‌ باشند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: افراد باید بر اساس حکم قضایی به مراکز ترک اعتیاد هدایت شوند و در یک دوره سه ماهه تحت درمان قرار بگیرند.

علیرضا کیخا گفت: در غالب ماده 15 بخش خصوصی می‌تواند اقدام به راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد در منطقه کرده و از طرفی نیز زمینه اشتغالزایی این افراد را پس از دوره درمان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه 1500 کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با دو کشور افغانستان و پاکستان داریم ادامه داد: کشفیات یک ماهه گذشته مواد مخدر توسط نیروهای نظامی و انتظامی، بیش از میزان کشفیات 7 ماهه نخست سال‌جاری بوده که این آمار در نوع خود بی‌نظیر است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: در سطح سیستان و بلوچستان بیش از یک صد هزار دانشجو و نیم میلیون نفر مشغول به تحصیل هستند که باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای اوقات فراغت نسل جوان برنامه‌ریزی کنیم.

کیخا اضافه کرد: برای نخستین‌بار مصوب شده است که اموالی که از طریق مصادره قضایی ثبت و ضبط شوند در راستای اشتغالزایی در سطح سیستان و بلوچستان هزینه شوند.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول