اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

ذرت استان زنجان را می‌توان از اوگاندا تامین کرد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اوگاندا ظرفیت کشاورزی بالایی دارد، گفت: ذرت استان زنجان را می‌توان از کشور آفریقایی اوگاندا تامین کرد.

ذرت استان زنجان را می‌توان از اوگاندا تامین کرد

جواد تاراسی امروز در گفت‏‌و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر برای تامین ذرت استان نیاز به واردات داریم و سرمایه‌گذاری در بخش زراعت اوگاندا می‌تواند برای تامین منابع مورد نیاز استان راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در دورنمای کشاورزی استان خودکفایی در محصول ذرت امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: از این‌رو می‌توان به ظرفیت‌سازی در کشور‎های هدف اقدام کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر انجام مطالعات مناسب برای همکاری کشاورزی با کشور‏های شرق آفریقا، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات لازم صورت گیرد.

تاراسی به اقلیم کشور اوگاندا اشاره کرد و افزود: زمین‏های کشاورزی اوگاندا بسیار حاصل‌خیز است.

این مسئول توانایی کشاورزی استان زنجان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: برای تامین محصولات مورد نیاز استان باید سرمایه‌گذاری مناسبی در کشور‏های هدف صورت گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان فضای موجود برای همکاری با کشور اوگاندا را بسیار مناسب عنوان کرد و ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بخش‏های مختلف را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اوگاندا ترغیب کرد.

تاراسی با بیان اینکه باید از ظرفیت‏های کشاورزی اوگاندا برای تامین نیاز کشاورزی داخل کشور استفاده کرد، بیان داشت: نهاده‏های کشاورزی، نهاده‏های دامی و محصولات مرتبط با گوشت را می‏توان با فعالیت در بخش کشاورزی کشور اوگاندا برای استان و کشور تامین کرد.

وی از آمادگی جهاد کشاورزی استان برای انجام مطالعات میدانی در کشور اوگاندا خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‏هایی برای انجام مطالعات در بخش کشاورزی اوگاندا صورت گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: امیدواریم اتاق تعاون زنجان به عنوان متولی روابط دو کشور ایران و اوگاندا فعالیت‏های اجرایی و اطلاع‌رسانی مناسبی را به دستگاه‏های اجرایی داشته باشد.

تاراسی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی استان، متذکر شد: نیروی انسانی استان در بخش کشاورزی بسیار توانمند است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: از توان نیروی انسانی استان نیز می‌توان برای فعالیت در کشور اوگاندا استفاده کرد.

انتهای پیام/73002/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول