اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت پیشرفته‌ترین نیروگاه‌ زباله‌سوز در تنکابن

خبرگزاری فارس: در صورت توافق‌های لازم و پس از انجام مطالعات مورد نیاز نیروگاه زباله‌سوز تنکابن که دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و بالاترین استانداردهای زیست محیطی اروپا است با شرطی حدود دو سال احداث می‌شود.

ساخت پیشرفته‌ترین نیروگاه‌ زباله‌سوز در تنکابن

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، در صورت توافق‌های لازم و پس از انجام مطالعات مورد نیاز نیروگاه زباله‌سوز تنکابن که دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و بالاترین استانداردهای زیست محیطی اروپا است با شرطی حدود دو سال احداث می‌شود.

صبح امروز پس از جلسه نشست هم‌اندیشی مسئولان تنکابنی و شرکت تعاونی آترین پارسیان و نمایندگان کنسرسیوم (KIV) که یک شرکت فعال در مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند در اروپا است در شهرداری‌ بازدیدی از محل پروژه ناکام کمپوست تنکابن برای بررسی‌های اولیه ساخت نیروگاه‌ زباله‌سوز به عمل ‌آمد.

در حاشیه این بازدید ایووکراچا (IVO Keracha) از اعضای کنسرسیوم (KIV) به خبرنگار فارس در تنکابن گفت: این کمپانی سابقه‌ای 60 ساله در ساخت برخی از قسمت‌های نیروگاهی به ویژه برج‌های خنک‌کننده (بویلر) دارد و ما در طول فعالیت‌ این شرکت بیش از 400 پروژه را با موفقیت در راستای مسائل زیست محیطی و احداث نیروگاه زباله‌سوز که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا با استاندارد بالای اروپا منطبق است اجرا کردیم.

وی با بیان برخی از نکات فنی تکنولوژی‌ نیروگاه زباله‌سوز این شرکت گفت: تکنولوژی ما بدون سوزاندن مستقیم زباله و یا تبدیل پسماندها به گاز و سپس سوزاندن آن از این حرارت برق تولید می‌کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر این نکته که این پروژه به نحوی طراحی شده که سال‌های زیادی به لحاظ تکنولوژی و بحث مدیریت و پایش آلایندگی‌ دارای استانداردی بالاست، گفت: مهم‌ترین مسئله در این تکنولوژی جداسازی برخی از مواد قابل بازیافت قبل از تبدیل زباله‌ها به گاز و سوزاندن آن است که این تکنولوژی در این بخش در دنیا حرف اول را می‌زند.

وی تعداد مورد نیاز زباله روزانه این نیروگاه را از 250 تا 300 تن ارزیابی کرد و افزود: این نیروگاه سالانه 35 هزار تن زباله را به برق تبدیل می‌کند و ظرفیت تولید برق آن دو مگاوات است که در فرآیند گرمایش آن می‌توان آب گرم تولیدی نیروگاه را نیز در صورت نیاز به مصرف عمومی و شهری رساند.

کراچا با تاکید بر اینکه ایمنی و پایش آلایندگی این پروژه بسیار بالاست تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولان این پروژه را حتی می‌توان در قلب شهرها نیز احداث کرد تا هزینه‌های حمل خوراک مورد نیاز نیروگاه کاهش یابد.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول