اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تویسرکان

جشنواره نشریات دانشگاهی منطقه 5 به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره نشریات دانشگاهی منطقه 5 کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان به کار خود پایان داد.

جشنواره نشریات دانشگاهی منطقه 5 به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز ششمین جشنواره نشریات دانشگاهی منطقه 5 کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان به کار خود پایان داد.

بیانیه‌ای در این زمینه از سوی هیئت داوران قرائت شد که در آن آمده است: نشریات دانشجویی که فضای مناسب و به دور از آسیب‌ها را برای تحرک و پویایی نسل جوان دانشجو در دانشگاه فراهم می‌آورد، می‌تواند در راستای توسعه فرهنگی اجتماعی دانشگاهیان نقش بسزایی داشته باشد.

در این بیانیه هیئت‌ داوران با بررسی دقیق نشریات ارسال شده به دبیرخانه نظرات خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد: نشریات دانشجویی آیینه‌‌ای تمام‌نمای دانشگاه محسوب می‌شود بنابراین تکثر نشریات دانشجویی و تنوع آنها در ارائه مطالب بیانگر آزادی بیان، اندیشه و عقیده است و این مهم مقدمات تولید فکر و جنبش نرم‌افزاری است.

در این بیانیه حضور 70 عنوان نشریه به معنای توان مناسب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 5 در تولید مطلب و آزادی در ارائه اندیشه و عقیده عنوان شده است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از نشریات در دو بخش فرم و محتوا هیئت ‌داوران شور و نشاط و خلاقیت دانشجویان را شایسته تقدیر می‌داند.

در بخش دیگری از آن آمده: در محتوا و تولیدی بودن مطالب و استفاده از توان علمی و تجربه فردی نکته بسیار مهم آن است که باید به آن توجه بیشتری شود، همچنین در بحث فرم همانند صفحه‌آرایی، تیتربندی و.... نیاز به دوره‌های آموزشی و تخصصی امری لازم و بدیهی است.

در ادامه آن می‌خوانیم: دانشجویان علاقمند در این عرصه باید با قالب‌های مطبوعاتی و نشریاتی مانند خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، سرمقاله، عکس و... آشنایی داشته باشند و در استفاده از آن در تولید نشریه بهره بگیرند تا نشریه مورد نظر غنای بیشتری پیدا کند.

این بیانیه می‌افزاید: در تولید نشریه یکی از نکات بسیار مهم وحدت رویه در تولید محتوا است و مباحث ارائه شده باید انسجام و همبستگی لازم را با یگدیگر داشته باشد.

هیئت داوران در این بیانیه با تأکید بر اینکه توجه به نیاز مخاطب و ارائه تولید مباحث در نشریات باید بتواند بخشی از نیاز دانشجویان را برطرف کند این مهم را یادآور می‌شود که نشریات دارای کارکرد‌های متفاوتی مانند دانش‌افزایی‌، علم‌افزایی، بصیرت‌افزایی فرهنگی و اجتماعی و سرگرمی است بنابراین پیشنهاد می‌‌شود نشریات دانشجویی به بخش سرگرمی‌ها و استفاده از صنایع ادبی برای بخش سرگرمی بیشتر توجه داشته باشد.

این بیانیه بیان می‌کند: با توجه به الکترونیکی شدن اکثر فضاهای اجتماعی پیشنهادی می‌شود نسبت به تولید نشریات در نسخه‌‌های الکترونیکی نیز همت ویژه‌ای به کار گرفته شود.

در پایان بیانیه می‌خوانیم: هیئت داوران به همت بلند دانشجویان و دانشگاهیان شرکت در ششمین جشنواره نشریات دانشجویی سلام و درود می‌فرستد و همه‌ عزیزان را شایسته تقدیر می‌داند ولی به دلیل شاخص‌های اعلام شده تعدادی به عنوان برگزیده اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/89010/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول