اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی ستاد مدیریت بحران کشور:

مخاطرات طبیعی در جهان رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور بین‎الملل ستاد مدیریت بحران کشور در گرگان معتقد است که مخاطرات طبیعی در جهان رو به افزایش است.

مخاطرات طبیعی در جهان رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی عصر امروز در کارگاه آموزشی رسانه و مدیریت بحران در گرگان اظهار داشت: چگونگی تعامل اصحاب رسانه و خبرنگاران در مدیریت بحران و چگونگی آماده‎سازی مدیران و مردم برای مقابله با بحران دو رویکردی است که در این همایش پیگیری خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‎الملل ستاد مدیریت بحران کشور افزود: معتقدم برخی از بحران‎ها طبیعی نبوده و از آنها می‎توان جلوگیری کرد و از تبعات آن کاست.

وی با بیان اینکه در موقع حادثه به دلیل داشتن ارزش خبری معمولاً خبرنگاران آن را بازتاب می‎دهند، اذعان داشت: مدیریت بحران به سه قسمت قبل، حین و بعد از آن تقسیم می‎شود ولی اخبار غالباً در قسمت میانی یعنی حین حادثه به سرعت منتقل می‎شوند و این قسمت نقش حیاتی در کنترل یا تشدید اوضاع دارد.

وی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی در جهان در حال افزایش است، ادامه داد: طبق آمار از 7 میلیارد انسان بیش از 2 میلیارد نفر در معرض سیل قرار دارند و یک و نیم میلیارد خشکسالی را تجربه کرده‎اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‎الملل ستاد مدیریت بحران کشور اضافه کرد: خسارات ناشی از طوفان نیز تاکنون 720 میلیارد دلار خسارت داشته و زلزله و سیل هم در این زمینه در رتبه بعدی قرار دارند.

حسینی گفت: در بحث کشته‎شدگان، زلزله تاکنون 759 میلیون نفر را کشته، طوفان با 327 میلیون نفر، گرمای و طوفان حاره‎ای با 156 میلیون و سیل با 155 میلیون در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر تغییرات اقلیمی و دستکاری بی‎رویه انسان‎ها در محیط زیست و منابع طبیعی این آمار و ارقام به وجود آمده و پیش‎بینی می‎شود تا سال 2100 موزامبیک و بنگلادش زیر آب بروند و در سال 2030 شهری بنام ناپل نداشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان: برخی وقت‎ها رسانه به گسترش بحران متهم می‎شود

مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان هم در این کارگاه آموزشی گفت: گاهی رسانه متهم می‎شود که بحران را گسترش می‎دهد.

علی‌صادق مقدسی اظهار داشت: تشخیص این امر در حین حادثه دشوار است که در راستای اصلاح و اطلاع‎رسانی موثر قرار دارد و یا اینکه بحران را تشدید می‎کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در زمینه بحران استعداد خوبی دارد باید به طور تخصصی در این بخش کار شود و خبرنگارانی مخصوص این بخش آموزش‎های لازم را ببینند تا در موقع لزوم بتوانند با اطلاع‎رسانی موثر و به موقع آثار زیان‌بار و مخرب نداشته باشیم.    

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول