اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز پژوهش دانشکده پزشکی کرمان:

تاکنون 78 پیوند مغز استخوان در کرمان انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشکده پزشکی کرمان گفت: تاکنون 78 پیوند مغز استخوان در مرکز بیمارستان افضلی‌پور کرمان صورت گرفته و تمام آنها موفقیت‌آمیز بوده است.

تاکنون 78 پیوند مغز استخوان در کرمان انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا فارسی‌نژاد ظهر امروز در جریان بازدید دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی کرمان با اشاره به تشکیل ستاد پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی در نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: این ستاد با هدف تقویت و ایجاد مراکزی در سطح استان‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این راستا با اختصاص اعتبار فعالیت‌هایی چون مشخص‌کردن فضا و مکان، خرید تجهیزات و انتخاب نیرو برای راه‌اندازی مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی کرمان در حداقل زمان ممکن صورت گرفت.

فارسی‌نژاد تصریح کرد: امیدواریم با انجام کارهای پژوهشی در این مرکز تا چند ماه آینده نخستین خروجی فعالیت بالینی این مرکز را شاهد باشیم.

وی با اشاره به انجام پیوند مغز استخوان در بیمارستان افضلی‌پور کرمان گفت: این بخش در سال 87 راه‌اندازی شد و تاکنون 78 پیوند مغز استخوان در این مرکز صورت‌گرفته و تمام آنها موفقیت‌آمیز بوده است.

فارسی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیوندی که در این مرکز انجام می‌شود از نوع "اتولوگ" است به این معنی که از فرد بیمار نمونه‌ای گرفته و مجددا به خود فرد تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در فاصله کمتر از شش یا چند ماه آینده بتوانیم پیوند مغز استخوان از نوع آلوژن را در کرمان انجام دهیم.

به گزارش فارس، امروز محمد واسعی دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشکده پزشکی و بخش پیوند در حال ساخت بیمارستان افضلی‌پور کرمان بازدید کرد.

در این بازدید همچنین رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان و مسئولان مرکز سلول‌های بنیادی دانشکده پزشکی ضمن نشستی با وی درخواست‌های خود را در راستای ارتقاء و پیشرفت این مرکز بیان کردند. 

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول