اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز حمل و نقل

توسعه حمل و نقل عمومی در شیراز روندی کند دارد

خبرگزاری فارس: در شرایطی که آلودگی هوا کلان‌شهرهای ایران را تهدید می‌کند توسعه حمل و نقل عمومی در شیراز روندی کند دارد.

توسعه حمل و نقل عمومی در شیراز روندی کند دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در شرایطی که بحران‌های ناشی از آلودگی هوا سلامت ساکنان شهرهای بزرگ را تهدید می‌کند توسعه حمل و نقل عمومی یکی از راهکارهای مطرح شده توسط کارشناسان است.

سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شیراز با تمام تلاش‌هایی که داشته‌اند هنوز موفق نشده‌اند حمل و نقل عمومی را به شرایط مطلوب برسانند.

مردم شیراز برای مسافرت‌های درون شهری خود بیشتر ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند که یکی از دلایل آن کمبود خودروهای عمومی است.

حضور خوروهای تک‌سرنشین در خیابان‌ها به ویژه در مرکز شهر موجب ترافیک سنگین و آلودگی‌های صوتی و هوایی می‌شود.

این معضل در نقاط مرکزی شهر به دلیل تجمع مراکز خرید، ادارات دولتی و بیمارستان‌ها بیشتر مشهود است.

خیابان زند شیراز از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های این شهر با قرار داشتن چند بیمارستان دولتی و مراکز عمومی در آن، هر روز با ترافیک سنگین‌تری روبه‌رو می‌شود و رفت و آمد در ساعات شلوغ صبح و ظهر در این خیابان به کندی صورت می‌گیرد.

متروی شیراز نیز که با گذشت سال‌ها از زمان کلنگ‌زنی آن، به موزه قطار شهری و آثار باستانی شبیه شده، در پیچ و خم طرح‌های عمرانی گمشده است و زمان افتتاح آن در عین حال وعده‌های متعدد و مکرر مسئولان آن نامعلوم است و دیگر شهروندان شیرازی هنگام بهره‌برداری از آن را از زبان مدیران و روسای بی‌شمار دست‌اندرکار این پروژه باور نمی‌کنند.

در این بین عده‌ای از مردم که توان خرید خودروی شخصی را ندارند و جوابگویی هزینه‌های آن نیستند به استفاده از خودروهای عمومی روی می‌آورند که کمبود وسایل حمل و نقل همگانی موجب رنجش شهروندان و اتلاف وقت آنها می‌شود.

مدیران عامل سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باید تلاش بیشتری کنند و مسئولان شهرداری این کلان‌شهر با پیگیری روند تکمیل متروی شیراز می‌توانند از بار ترافیک این شهر کاسته و رضایت خاطر شهروندان را فراهم کنند.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شهرداری شیراز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: منتظر زمان اجرای طرح محدوده ترافیکی شیراز توسط استاندار فارس هستیم.

محمدرضا امین تصریح کرد: با توجه به شلوغی خیابان‌ها نمی‌توان منتظر راه‌اندازی مترو بود زیرا قطار شهری در شرایط کنونی تنها یک مسیر را پاسخگو می‌شود و نیاز تمام شهر را نمی‌تواند جوابگو باشد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول