اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

توسعه حمل و نقل ریلی در کشور مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در کشور مطلوب نیست.

توسعه حمل و نقل ریلی در کشور مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در سومین همایش حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هویت‌بخشی به قطار‌های پر‌سرعت اظهار کرد: با توجه به این که دولت به تنهایی نمی‌تواند از تمام طرح‌های کشور حمایت کند، مجلس باید به مدیریت یکپارچه و منطقه‌ای اعتماد کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت یکپارچه باید در کشور تحقق پیدا کند، ادامه داد: با واگذاری وظایف منطقه‌ای به مردم امنیت کشور تحقق می‌یابد و دولت باید کار را به دست مردم بسپارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مسئولان و مردم باید به این سؤال پاسخ بدهند که تاکنون به چه میزان نسبت به حفاظت از سرمایه‌ها و طبیعت موجود در کشور اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: نیروی انسانی موجود در سطح کشور سرمایه‌های ملی هستند و همه ساله حدود 20 هزار نفر به دلیل حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی 213 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، اضافه کرد: 20 سال پس از جنگ تحمیلی تعداد کشته‌شدگان به دلیل تصادفات جاده‌ای دو برابر تعداد شهیدان جنگ تحمیلی بوده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه فوت یک نفر بر اثر تصادف حدود 700 میلیون تومان خسارت به کشور وارد می‌کند، تأکید کرد: حمل و نقل ریلی باید در سطح کشور توسعه یابد و مسئولان به مطالبات مردم در بخش حمل و نقلی پاسخ دهند.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل، زیر‌بنای توسعه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از منابع عظیم گاز و نفت هنوز پیشرفت چندانی در راستای توسعه حمل و نقل ریلی نداشته است و کشور برای توسعه در بخش‌های مختلف به توسعه حمل و نقل ریلی نیاز دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی قطار‌های پرسرعت به عنوان محور حمل و نقل توسعه ‌یافته است، گفت: دولت نمی‌تواند کمکی در راستای تأمین سرمایه راه‌اندازی قطار‌های پر‌سرعت ارائه دهد، اما باید در راستای راه‌اندازی این قطار‌ها با بخش خصوصی همکاری کند و مسئولان و مردم نیز ظرفیت‌های بخش خصوصی را باور کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت توسعه خطوط حمل و نقل ریلی در سطح کشور مطلوب و مناسب نیست و مسئولان باید با استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی به توسعه خطوط حمل و نقل ریلی توجه کنند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور در جاده‌ها انجام می‌شود، افزود: توسعه حمل و نقل ریلی سبب کاهش درصد بالایی از حوادث جاده‌ای می‌شود و قطار‌های پر‌سرعت باید در تمام استان‌ها و شهر‌های کشور توسعه پیدا کنند.

انتهای پیام/2301/ذ/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول