اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه جلسه شورای شهر گرگان روی داد

انتقاد عضو شورای گرگان از یک خبرگزاری / بخشدار مرکزی گرگان مفاد قانونی را مطالعه کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر گرگان در حاشیه جلسه شورای شهر گرگان از مطلب درج شده در یکی از خبرگزاری‎ها انتقاد کرد و در جایی دیگر از بخشدار مرکزی گرگان دعوت کرد قبل از انتقاد به عملکرد شورا مفاد قانونی را مطالعه کند.

انتقاد عضو شورای گرگان از یک خبرگزاری / بخشدار مرکزی گرگان مفاد قانونی را مطالعه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کلاتی عضو شورای شهر گرگان در حاشیه جلسه شورای شهر گرگان در صحن علنی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان گفت: بنده در نطق پیش از دستور هفته قبل شورا مطلبی را گفتم و یکی از خبرگزاری هم در صفحه استانی مطلبی را علیه بنده نوشته که بنده در جواب این خبرگزاری مطلبی را نوشتم و خواستارم طبق ماده 23 قانون مطبوعات این مطلب در صفحه استانی این خبرگزاری هستم.

وی تصریح کرد: در این جوابیه از آن خبرگزاری خواستم بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و تبصره های آن نسبت به درج جوابیه در صفحه ویژه گلستان آن رسانه اقدام کند.

بر اساس بند دو ماده 71 قانون شوراها بررسی و شناخت کمبودها، نارسایی‌ها و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، رفاهی، آموزشی و... در حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها در راستای برنامه‌ریزی مسئولان ذیربط از وظایف و اختیارات شوراها به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بر اساس سرشماری سال 1390، گرگان با دارا بودن 462 هزار و 455 نفر از جمعیت یک میلیون و 777 هزار و 14 نفری استان 26 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

کلاتی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی صنعت و کشاورزی محور معیشت اقتصادی استان است از این رو با توجه به سکونت بسیاری از روستائیان همجوار در گرگان و تاثیر کشاورزی بر اقتصاد و معیشت و توسعه شهر و توجه به بخش کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های آن و حمایت همه‌جانبه از کشاورزان جزئی از وظایف شوراست.

* بخشدار مرکزی گرگان  مفاد قانونی را مطالعه کند

کلاتی در بخش دوم سخنان خود، بخشدار مرکزی گرگان را مورد خطاب قرار داد و با توجه به مطالب مندرج در یکی از سایت گلستان گفت: بهتر بود بخشدار مرکزی گرگان قبل از اظهار نظر مفاد قانونی را مطالعه می‌کرد تا صحبتش از چهارچوبه قانون فراتر نرود.

وی افزود: در هفته قبل مقاله‌ای در سایت گلستان ما چاپ شد و مطالبی به نقل از بخشدار مرکزی گرگان گفته شد بدین مضمون که چرا شورای شهر گرگان بدون مصوبه فرمانداری و در حالی که فرمانداری گرگان چندین بار مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها را رد کرد نرخ کرایه‌ها را افزایش داد و آیا این اقدام خودسرانه نشانه عدم تعامل شورا و فرمانداری نیست. آیا وقتی فرمانداری مخالف طرحی است آیا شورا می‌تواند یک طرفه آن مصوبه را اجرا کند؟

عضو شورای شهر گرگان اذعان داشت: در پاسخ به صحبت‌های منتشر شده باید نظر جناب بخشدار را متوجه مفاد 80 ماده اصلاحی شش مهرماه 1382 و 27 مهرماه و 1386 و 93 به موجب قانون اصلاح 27 آبان ماه 1386 و ماده 78 مقرر قانون چهار شورا که در کتاب قانون وظایف شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خردادماه 1375 با آخرین اصلاحات 12 دی ماه 1385 و 27 آبان ماه 1386 و الحاقات پنجم مردادماه 1382 و 17 آبان ماه 1382 که در اردیبهشت ماه 1389 توسط وزارت کشور به شما رسیده را بکنم که بیشتر آن را مطالعه بکند.

رئیس کمسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: دومین نکته این است که برابر اختیارات شهردار و رئیس شورای سازمان تاکسی‌رانی لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارسال که پس از چندین جلسه بحث و تبادل نظر کارشناسان ابتدا در کمیسیون اداری مالی مطرح و سپس به صحن شورا ارجاع که در جلسه شماره 413 شورا به تصویب رسید و مصوبه فوق در اجرای مفاد قانون مورد اشاره به فرمانداری برای اعلام نظر ارسال گردید و از آنجایی که قانونگذار یک مهلت 14 روزه برای تایید یا رد مصوبه شورا در نظر گرفته و با توجه به عدم اعلام نظر از طرف فرمانداری پس از سیر مراحل قانونی شورا به وظیفه خود عمل کرد.

کلاتی عنوان کرد: الآن زمانی است که تمام اجناس و قیمت‌های قطعات یدکی و لوازم ماشین افزایش داشته و این افزایش کرایه‌ها در تهران نیز وجود داشته آیا رواست قضاوت ظالمانه‌ای به این قشر زحمتکش که در گرما و سرما برای آسایش خانواده‌های گرگانی زحمت می‌کشند داشته باشیم؟

* برخی‌ها بدیهیات قانونی را نمی‌دانند

عبدالرضا چراغعلی نایب رئیس شورا که در غیاب قلیشلی رئیس شورای شهر گرگان رئیس جلسه شورای اسلامی شهر گرگان را بر عهده داشت گفت: من از کلاتی تشکر می‌کنم که کار روابط عمومی را انجام می‌دهد و جواب ادارات و نهادها را می‌دهد دولت نهم اقدام خوبی کرد و هر کسی را که برای فرمانداری و بخشداری انتخاب می‌کرد آموزش دوره‌های تخصصی می‌داد تا قوانین را مطالعه کنند و یک الفبایی را در این زمینه یاد بگیرند.

وی  اذعان داشت: در مورد برخی عزیزان که این ایراد به آنها وارد است و بدیهیات قانونی را نمی‌دانند من امیدوارم که در دولت دهم هم این اتفاق بیفتد و یک مطالعه‌ای در مسائل قانونی و جایگاه شورا و احترام به رای مردم داشته باشند.

انتهای پیام/2307/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول