اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون گلستان:

باید جاذبه‎های بخش تعاون برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: باید مزیت‎های بخش تعاون را خوب تعریف کنیم تا جاذبه‎های بخش تعاون برای مردم تبیین شود.

باید جاذبه‎های بخش تعاون برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یحیی احمدپور در جمع فعالان بخش تعاونی استان اظهار داشت: در ابلاغیه مقام معظم رهبری در سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی تاکید شده سهم بخش تعاون تا پایان برنامه پنج ساله باید به 25 درصد برسد که الان این عدد در حدود پنج تا شش درصد است.

وی تصریح کرد: برای اینکه به این عدد خواسته شده برسیم باید فعالان بخش اقتصادی را در قالب تعاونی سازماندهی کنیم و از پراکندگی منابع انسانی و مالی دوری کنیم و برای رسیدن به این مهم باید تعریف درستی از تعاون و مزایای آن برای مردم داشته باشیم تا جاذبه‎های این بخش مردم را به طرف آن بکشاند.

احمدپور افزود: در سال 1387 مجمع تشخیص مصلحت نظام قانونی را مصوب کرد و مزایای بخش تعاون را برشمرد که از آن جمله می‎توان به معافیت مالیاتی 25 درصدی و معافیت 20 درصدی حق بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد.

دبیر اتاق تعاون استان گلستان اذعان داشت: در سال‎های اخیر صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون هم راه‎اندازی شده که یکی از کارهای آن صدور ضمانت‎نامه بانکی برای اخذ تسهیلات به شرکت‎های تعاونی است.

به دنبال یک کارگروه بازرگانی هستیم

دبیر اتاق تعاون استان گلستان عملکرد 1.5 ماه گذشته را مهم ارزیابی کرد و گفت: در وهله اول ساختار و نمودار سازمانی اتاق تعاون را ساماندهی کرده و نیروهای موجود را به آرایشی منظم رساندیم.

احمدی‎پور بیان داشت: در مرحله بعدی 15 کارگروه کاری را در اتاق تعاون تعریف کردیم که هر کارگروه یکی از نیازهای تعاونی‎ها را بررسی کرده و پیشنهادات لازم را در آن زمینه می‎دهد به عنوان مثال یکی از کارگروه‎های ایجاد شده کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی است چراکه ما اعتقاد داریم بسیاری از تعاونی‎های ما توانایی تولید محصول با کیفیت بالا را دارند اما قدرت بازاریابی و فروش آن را در داخل و خارج کشور ندارند لذا دنبال این موضوع هستیم که به این نمونه تعاونی‎ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: نمونه دیگر کارگروه مشاوره هست که در زمینه اطلاعات و مقررات تعاونی‎ها و مزایا، معافیت مالیات و بیمه و . . . راهکارهای موجود به تعاونی‎ها مشاوره می‎دهد.

احمدپور گفت: همچنین به دنبال یک کارگروه بازرگانی هستیم و تفاهمنامه‎ای هم بین اتحادیه‎های استانی نوشته شد و امیدواریم بتوانیم نیاز خانواده تعاون را شناسایی کنیم.

دبیر اتاق تعاون استان گلستان اذعان داشت: این مجموعه به مدیریت بنده کاندیدای هیئت مدیره اتاق تعاون کشور بود که خوشبختانه توانست برای نخستین بار در طول تاسیس اتاق تعاون به عنوان عضو علی‎البدل هیئت مدیره کشوری انتخاب شود.

احمدپور در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری نمایندگی صندوق ضمانت هستیم و با حمایت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میمنت‎آبادی مدیر عامل صندوق ضمانت تعاون کشوری این مهم محقق شد و امیدواریم با حمایت اتحادیه‎ها و تعاونی‎ها خدمات بیشتری به این بخش ارائه دهیم.   

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول