اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت‌ و‌ درمان هیرمند:

رها‌سازی فاضلاب در معابر سلامت را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت‌ و‌ درمان شهرستان هیرمند گفت: رها‌سازی فاضلاب در معابر شهر هیرمند باعث انتشار بیماری‌های عفونی‌ و‌ صدمه به بهداشت محیط می‌شود.

رها‌سازی فاضلاب در معابر سلامت را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، محمد ایمان آبیلی نژاد صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت‌ و‌ امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای امسال 5.5 تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی‌ و‌ بهداشتی به ارزش 150 میلیون ریال از سطح شهرستان جمع‌آوری‌ و‌ معدوم شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت با هدف سنجش بهداشت‌ و‌‌‌ سلامت آب آشامیدنی تعداد 23 هزار و 967 مورد کلر سنجی روستایی‌ و‌ تعداد هزار و 89 مورد کلر سنجی شهری صورت‌گرفته است.

عضو کارگروه سلامت ‌و امنیت غذایی هیرمند در زمینه صدور و ارائه کارت سلامت مراکز عمومی بیان کرد: تاکنون برای 77 نفر از متصدیان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع شهرستان هیرمند کارت سلامت بهداشتی صادر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند با تاکید بر رها‌نکردن فاضلاب به داخل معابر، گفت: رها‌سازی فاضلاب در معابر باعث انتشار بیماری‌های عفونی و صدمه به بهداشت محیط شده و از طرفی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

آبیلی نژاد در مورد خدمات ترک اعتیاد در مراکز بهداشتی سطح هیرمند اضافه کرد: مراکز بهداشتی درمانی شندل، دوست‌محمد، قرقری، پوکک در شهرستان هیرمند آمادگی لازم را برای ترک افراد معتاد به دخانیات و توزیع برچسب نیکوتین دارد.

وی خواستار همکاری شهرداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی و نیروی انتظامی با مرکز شد و بیان کرد: انتقال

مرغ فروشی‌های سطح شهر به خارج از آن به دلیل تجمع حشرات و انتشار بوی بد، می تواند در ارتقاء بهداشت عمومی شهر بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول