اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون پژوهش مجلس خبر داد

اجرای طرح سنجش و پژوهش دانشجو از سال 93

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون پژوهش مجلس با بیان اینکه طرح سنجش و پژوهش دانشجو از سال 93 اجرا می‌شود گفت: 10 هزار رشته تحصیلی نیاز به کنکور ندارد.

اجرای طرح سنجش و پژوهش دانشجو از سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا صابری بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری که در سالن همایش شهید مطهری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در این زمینه سه برابر از استان سمنان عقب‎تر هستیم که باید تحول اساسی در نظام دانشگاهی به وجود آید.

وی با بیان اینکه در ورود به دانشگاه باید به چهار مؤلفه دقت شود، ادامه داد: مؤلفه‎هایی نظیر داوطلب، دانشگاه، آموزش و پرورش و نیاز علمی باید در ورود به دانشگاه به گونه‎ای نگاه شود که مبنای جدیدی در فضای دانشگاهی به وجود بیاید.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا، نظر شورای انقلاب فرهنگی بر این است که باید آسیب‎شناسی اساسی در این حوزه صورت بگیرد و براساس آن مبنای دانش در جامعه را از آموزش و پرورش ببینیم و در دانشگاه این مسیر همچنان تداوم پیدا کند.

* اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

صابری یادآور شد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از امسال اجرا شد که باید به امر آموزش و پژوهش بیش از گذشته توجه شود و در دانشگاه‎ها نیز ادامه پیدا کند.

وی آموزش مهارت و پژوهش در دانشگاه‎ها را مقوله‎ای مهم خواند و افزود: آنچه در فضای کلاس اتفاق می‎افتد نباید صرفا" آموزشی باشد، بلکه باید پژوهش نیز به جایگاه اصلی خود برسد.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی‎ ابراز داشت: تصمیم سازمان سنجش در آزمون سال 1392 بر این شد که حدود 10 هزار رشته تحصیلی نیاز به کنکور ندارد و دانش‎آموز بر اساس همان کارنامه به دانشگاه ورود پیدا کند که البته این گام کافی نیست.

* در محلس به دنبال طرح سنجش و پژوهش دانشجو در دانشگاه هستیم

صابری با اشاره به اینکه در محلس به دنبال طرح سنجش و پژوهش دانشجو در دانشگاه هستیم، بیان کرد: این طرح می‎تواند پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و دانشگاه را کامل کند.

وی در پایان اذعان داشت: طرح مذکور برای ورودی سال 1393 طراحی خواهد شد که در نوع خود جدید است.

انتهای پیام/2307/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول