اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حمل و نقل در ایلام، صنعتی نوپا و در حال توسعه است

خبرگزاری فارس: حمل و نقل در استان ایلام صنعتی نوپا بوده و اکنون در حال توسعه است.

حمل و نقل در ایلام، صنعتی نوپا و در حال توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، 26 آذر سال 1362 یادآور ایامی است که حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمانی در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صادر کردند. 

در پی این فرمان، کامیون‌داران سراسر کشور، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند.

روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است. 

در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود. 

حمل و نقل، با ایفای نقش رابط میان بازار مصرف، به مثابه پایه‌های پلی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند.

یکی از کارشناسان ارشد شاغل در اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از عوامل و شاخص‌های اصلی توسعه اقتصادی کشورها رشد و توسعه صنعت حمل و نقل است.

محمد حسنی افزود: امروزه نقش حمل و نقل در توسعه پایدار بسیار روشن و انکارناپذیر است. تحولات شگرف دنیای امروز با استفاده از دانش فنی، تکنولوژی و فناوری‌های جدید و پیشرفته برای توسعه پایدار در تمام ابعاد و زمینه‌های زندگی بشری از جمله صنعت حمل و نقل حرکت‌های تازه‌‌ای را به ارمغان آورده و در این راستا اقدامات نوینی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی در هر جامعه محسوب می‌شو‌د و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی در پروسه رشد اقتصادی دارد.

این مسئول اضافه کرد: بخش حمل و نقل از سه بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده که هر یک  از این بخش‌ها دارای امکانات و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خاص هستند.

حسنی تصریح کرد: حمل و نقل مسافر عمومی جاده‌ای بین شهری متشکل از سه بخش اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 98 درصد غیر دولتی و با هدایت و نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام فعالیت دارند.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: تعداد شرکت‌ها و موسسات مسافر فعال در سطح استان 50 شرکت و موسسه است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر توسط دولت خدمتگزار در بخش حمل و نقل استان انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان مسافری با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی عبور مرور و فرایند خروج ناوگان فرسوده و ورود ناوگان جدید در سال 1390 بیش از 207 دستگاه خودرو نوسازی شده که شامل 176 دستگاه کامیون، 17 دستگاه سواری بین شهری، 3 دستگاه مینی‌بوس و 10 دستگاه اتوبوس (vrp) با عمر کمتر از یک سال وارد چرخه حمل و نقل استان شده است.

وی افزود: هم‌اکنون عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش بار 45/20 سال و در بخش مسافری 47/9 سال است و استان ایلام دارای جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح کشور است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام نیز در این خصوص گفت: در یکسال گذشته و هفت ماه سال‌جاری حدود پنج میلیون مسافر در استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه 5 درصد رشد داشته است.

رضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: اقداماتی دیگری که در بخش حمل و نقل مسافر صورت گرفته عبارت از تجهیز کلیه شرکت‌ها و موسسات مسافربری به نرم‌افزار صدور بلیط وضعیت و کارت‌خوان، تجهیز شرکت‌های مسافربری اتوبوسی به سامانه فروش اینترنتی، توزیع بروشور و فرم نظرسنجی بین مسافران حمل و نقل برون‌شهری، رسیدگی به 40 شکایات مردمی، راه‌اندازی پیامک 3000143، تشکیل دفاتر حمل و نقل روستایی به تعداد 4 دفتر و ساماندهی هزار و 500 دستگاه ناوگان حمل و نقل روستایی است.

وی گفت: انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری امور به آنها از دیگر برنامه‌های این دستگاه اجرایی در استان ایلام بوده است.

انتهای پیام/2246/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول