اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر برتر:

نیازسنجی و اولویت‌های همدان در پژوهش‌ها لحاظ شود

خبرگزاری فارس: یکی از پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی همدان گفت: باید نیازسنجی‌ها و اولویت‌های استان در پژوهش‌ها لحاظ شود چرا که می‌تواند کارهای مؤثری در پژوهش ایجاد کرده و توسعه استان را به‌دنبال داشته باشد.

نیازسنجی و اولویت‌های همدان در پژوهش‌ها لحاظ شود

مجید فروتن امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با مهم برشمردن اهمیت برای ارتقای علمی جامعه اظهار کرد: باید جنبه‌های حمایتی از پژوهشگران همواره لحاظ شود و این‌ها در مراجع مختص پژوهش می‌تواند صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید نهادهایی برای کمک به امر پژوهش مدنظر قرار گیرد چرا که مبنای پژوهش می‌تواند مبنای توسعه هر منطقه‌ای باشد، اما کمتر مورد توجه واقع می‌شود.

این پژوهشگر برتر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هزینه‌هایی برای تحقیقات و پژوهش‌های محققان اختصاص دهند و مراجع مشخص شده و پژوهش‌ها تعریف شود، پژوهش‌ها می‌تواند از حوزه کاربردی به اجرایی درآید.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها باید هم معنوی و هم مادی باشد، ابراز داشت: باید نیازسنجی‌ها و اولویت‌های استان مشخص شده و سپس گروه‌ها و تیم‌های تحقیقی و پژوهشی مشخص شوند چرا که اگر اولویت‌ها و نیازسنجی‌ها مشخص شود، می‌تواند کارهای مؤثری در پژوهش استان ایجاد کند.

فروتن خاطرنشان کرد: امروزه تحقیق و پژوهش مسیر هدایتی ندارد به گونه‌ای که نه ترغیبی و نه تشویقی است بلکه پژوهش به خود فرد برمی‌گردد و از ایده‌ها، سلایق فردی و شناخت از جامعه نشأت می‌گیرد.

وی در ادامه به آثار تألیفی خود اشاره کرد و افزود: چندین کتاب و تحقیقات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته‌ام که «کتاب مشروطه در همدان»، «اوضاع سیاسی ـ اجتماعی همدان در جهانگیر اول» و «تاریخ مطبوعات همدان» از جمله این کتاب‌ها به شمار می‌رود.

این پژوهشگر برتر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پایان سخنانش یادآور شد: پژوهشی نیز با عنوان «شعر دیروز همدان» انجام داده‌ام که در حوزه ادبیات نگاشته شده است.

انتهای پیام/89003/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول