اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

احداث 7 هزار پارکینگ در شیراز تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از احداث 7 هزار واحد پارکینگ تا پایان سال 92 در شیراز خبر داد و گفت: فاز نخست قطار شهری شیراز ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث 7 هزار پارکینگ در شیراز تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسام قلعه دار ظهر امروز در آستانه روز حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ساماندهی خودروهای حمل بار در شیراز برای نخستین بار مدیریت حمل بار در شهرداری راه‌اندازی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: با ساماندهی خودروهای حمل بار در کلان‌شهر شیراز علاوه بر تسهیل در ارائه خدمات توسط این خودروها ترافیک شهر نیز روان‌تر می‌شود.

وی گفت: بحث صدور مجوز به خودروهای باربر و ساماندهی آنها به منظور ارائه خدمات توسط شرکت‌هایی که در این راستا راه‌اندازی می‌شوند، با نظارت مدیریت حمل بار شیراز انجام می‌شود.

قلعه دار در ادامه اظهار کرد: شهرداری شیراز در سال گذشته توجه جدی به اجرای طرح محدوده ترافیک داشته است که این طرح باید در محدوده مرکزی شهر شیراز اجرا شود.

وی افزود: پیش‌نیازهای لازم به منظور اجرای طرح محدوده ترافیک در شهر شیراز انجام شده و با توجه به تعامل شهرداری و پلیس راهور در این راستا منتظر اعلام زمان اجرای طرح هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز ادامه داد: تاکنون حدود 5 هزار پارکینگ آماده شده و خط ویژه‌هایی نیز تشکیل داده‌ایم ضمن اینکه پنج خط ویژه اتوبوس عادی و دو خط ویژه اتوبوس‌های «بی آر تی» نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت انتقال دو پایانه مسافربری امیرکبیر و مدرس از مرکز شهر بیان کرد: عملیات اجرایی پایانه امیرکبیر در منتهی‌علیه جنوب غربی شهر شیراز در حال اتمام است و به‌زودی پایانه امیرکبیر به این مکان انتقال داده می‌شود.

قلعه‌دار اضافه کرد: زمین دو هکتاری نیز برای احداث پایانه مدرس خریداری شده و این پایانه نیز به ابتدای بلوار ولایت انتقال داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: با انتقال این پایانه‌ها از سطح شهر شیراز شاهد ترافیک روان‌تری می‌شویم ضمن اینکه این انتقال در کاهش آلودگی هوا نیز بسیار موثر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با انتقال پایانه‌های مسافربری به دنبال کاهش تردد اتوبوس‌ها در سطح شهر هستیم.

وی همچنین با اشاره به احداث پایانه علی‌ابن حمزه مقابل پایانه کاراندیش ابراز داشت: با احداث پایانه علی‌ابن حمزه بیش از 300 وسیله نقلیه که اقدام به جابه‌جابی مسافر برون‌شهری می‌کردند، ساماندهی شدند.

قلعه دار تصریح کرد: در این اواخر توسط سازمان اتوبوسرانی پیشنهادهای خوبی مبنی بر انتقال مسافر در مسیر پایانه‌ها و همچنین از فرودگاه تا مرکز شهر ارائه شده که این پیشنهاد و طرح در کمیسیون عمران در حال بررسی و اجرا شدن است.

وی ادامه داد: به همین منظور 73 مینی‌بوس مجهز خریداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری نیز در حوزه اتوبوسرانی در دست اجراست که مهم‌ترین آنها راه اندازی سامانه دیجیتال اطلاع‌رسانی به مسافران در مورد زمان و مقصد اتوبوس‌های درون‌شهری است.

وی افزود: بحث اطلاع‌رسانی ایستگاه‌ها و مسافران در اتوبوس به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود.

قلعه‌دار در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تاکسیرانی تصریح کرد: تا دی ماه سال جاری مطالعات مربوط به خطوط جدید تاکسی در سطح شهر شیراز به پایان می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز بیان کرد: در طرح مطالعاتی عنوان شده هدف این است که تا جایی که امکان دارد از گردشی بودن تاکسی‌ها جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: در بحث مهندسی ترافیک و ایمن‌سازی معابر نیز توسط سازمان ترافیک اقدامات و فعالیت‌های قابل توجهی به لحاظ رنگ‌آمیزی و خط‌کشی خیابان‌ها انجام شده است.

وی گفت: در بحث دوچرخه‌سواری نیز مطالعات لازم انجام شده و از اوایل دی ماه خطوط دوچرخه‌سواری در شیراز عملیاتی می‌شود.

قلعه دار اظهار امیدواری کرد که با اقدامات موثر و مطلوب بتوان به سمت توسعه پایدار شهری و ایجاد مسیرهای پیاده‌روی گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بهره‌برداری فاز نخست قطار شهری شیراز خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم از ابتدای سال آینده شاهد راه‌اندازی نخستین فاز قطار شهری شیراز از میدان نمازی تا میدان احسان باشیم که این امر در کاهش ترافیک بسیار موثر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز به منظور روان‌سازی ترافیک اقدام به احداث تقاطع‌های مختلف در سطح شهر کرده که این تقاطع‌ها تا دهه فجر با پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به احداث 7 هزار واحد پارکینگ تا پایان سال آینده بیان کرد: عملیات احداث تعدادی پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی به صورت امانی در دست اجراست  که این 7 هزار واحد پارکینگ تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول