اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اعلام کرد

تدوین ضوابط جدید احداث پارکینگ‌های عمومی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به اینکه پارکینگ‌های عمومی در قزوین از استانداردهای مورد نظر فاصله زیادی دارند ضوابط جدید طراحی و احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر قزوین تدوین شده است.

تدوین ضوابط جدید احداث پارکینگ‌های عمومی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین  به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی همدانی با اشاره به فاصله بسیار زیاد پارکینگ‌های عمومی شهر قزوین از استانداردها گفت: ضوابطی که تاکنون در شهرداری برای طراحی پارکینگ ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت، متناسب با ساختمان‌های مسکونی کوچک بود که این ضوابط هیچ گونه تناسبی با طراحی مورد نیاز برای پارکینگ‌های عمومی، طبقاتی و مجتمع‌های تجاری نداشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد ضوابط مورد پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک که به تأیید معاونت معماری و شهرسازی رسیده است، به عنوان ضوابط جدید در طراحی پارکینگ‌های عمومی و ساختمان‌هایی که با درجه اهمیت بالا و متراژ بیش از پنج هزار متر مربع هستند، ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به ضوابط جدید و موارد مطرح شده ادامه داد: در این ضوابط شیب، عرض و شعاع رمپ‌ها، عرض راهروهای عبوری جهت چرخش خودروها در داخل طبقات و ارتفاع مجاز طبقات مورد توجه قرار گرفته است.

همدانی تصریح کرد: همچنین محل استقرار دروازه‌های ورودی و خروجی، فواصل مفید بین ستون‌ها جهت استقرار خودروها به صورت تک خودرویی و چند خودرویی و محل توقف معلولین از دیگر موارد مورد توجه در ضوابط جدید است.

وی خاطرنشان کرد: ضوابط جدید مطابق با استانداردهای روز است و بهره‌گیری از ضوابط موجود در ایران و سایر کشورها و توجه به استانداردهای روز از مهم‌ترین نکاتی است که در تدوین این ضوابط مدنظر قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در پایان یادآور شد: بسیاری از پارکینگ‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری در قزوین از این استانداردها فاصله زیادی داشته و شهروندان برای استفاده از آنها با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/2667/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول