اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز هفته پژوهش و فناوری

زنگ پژوهش در مدارس خوزستان نواخته شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز مراسم هفته پژوهش و فناوری با نواختن زنگ پژوهش در مدارس خوزستان آغاز شد.

زنگ پژوهش در مدارس خوزستان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس در این مراسم که به طور نمادین در مدرسه حضرت فاطمه ناحیه 2 اهواز با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هفته پژوهش بهانه‌ای است تا برنامه‌های پژوهشی آموزش و پرورش مورد بازنگری قرار گیرد.

رحمان فلاحی از جمله برنامه‌های هفته پژوهش امسال را رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این سند، به منزله یک نقشه راه در آموزش و پرورش و به عنوان یک سند جامع برمبنای تحقیق و پژوهش تدوین و تصویب شده است و در واقع، مسیر حرکت آموزش و پرورش بر مبنای این سند خواهد بود.

به گفته وی، در تدوین این سند تحول بنیادین از حدود 500 نفر صاحبنظر در حوزه‌های دانشگاه، دانش و پژوهش و آموزش و پرورش  نظر خواهی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: 15 حرکت برای پیشبرد علمی آموزش و پرورش استان در این سند تدوین شده و 131 راهکار برای آنها ارائه شده است.

فلاحی اضافه کرد: راهبرد شماره 6 مربوط به تحقیق و پژوهش است که هدف آن گسترش فرهنگ پژوهش بوده و برای آن 11 راهکار تصویب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال معلم و دانش‌آموز پژوهنده است، گفت: کار آموزش و پرورش، پژوهش است و اگر ما مراسمی را با عنوان هفته پژوهش برگزار می‌کنیم به این معناست که زیربنای  پژوهش را باید در آموزش و پرورش جست‌وجو کرد.

وی یادآوری کرد: اگر بخواهیم کاری مفید و تاثیر گذار انجام دهیم این کار باید پشتوانه علمی داشته باشد و لازمه پشتوانه علمی، تحقیق و پژوهش است.

فلاحی با بیان اینکه گام‌های مفیدی در زمینه تحقیق و پژوهش برداشته شده است عنوان کرد: در آموزش و پرورش در زمینه پژوهش در سال جاری 18 درصد رشد حاصل شده است که البته امیدواریم افزایش یابد و براساس سند تحول بنیادین، برای فعالیت‌های پژوهشی برنامه‌ریزی کنیم.

وی تجلیل از پژوهشگران شامل معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان را از جمله برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌هایی در مدارس مناطق و استان اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان اظهار داشت: امیدوارم معلمان و دانش‌آموزان، پژوهش را باور کنند و کار را بر این اساس به پیش ببرند.

به گزارش فارس، 25 آذر روز ملی پژوهش در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده و امسال از 25 تا 30 آذرماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نام نهاده شده است.

انتهای پیام/2247/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول