اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس‌:

انتقال آب از سد تالوار به همدان تسریع شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: در حال حاضر برخی از شهروندان در زمینه بهره‌مندی از آب شرب در مضیقه هستند و باید با تسریع‌بخشی در زمینه انتقال آب از سد تالوار به همدان این مشکل رفع و رجوع شود.

انتقال آب از سد تالوار به همدان تسریع شود
عیسی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با دور چهارم سفر رئیس جمهور به استان ضمن خوشامدگویی به حضور رئیس جمهور و هیئت همراه خواستار ایجاد اشتغال پایدار در جامعه شد و اظهار کرد: در حال حاضر مردم به خاطر وجود بیکاری در جامعه گله‌مندند چرا که لیسانس و بی‌سواد ما هر دو فاقد شغل هستند.
وی اظهار امیدواری کرد در دور چهارم سفر رئیس جمهور، گام‌های مهمی برای رفع مشکلات مردم برداشته شود.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: شهروندان در مراجعات خود از این امر گله دارند که چرا وقتی به ما می‌رسد صحبت از نبود بودجه است ولی موضوعاتی در جامعه مشاهده می‌شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
وی اظهار کرد: سفرهای رئیس جمهور به استان، فرصت مناسبی برای حضور در بین مردم و آشنایی با مشکلات و معضلات پیش روی آنها فراهم می‌کند که این موضوع از این منظر دارای اهمیت بسیار است.
به گفته وی این سفرها ضمن برخورداری از تمام محسنات و برکات خود، دارای مشکلاتی نیز هست که بعضاً آنها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.
جعفری ادامه داد: به نظر می‌رسد متأسفانه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دخیل در اجرای مصوبات، به عناوین مختلف در اجرای آنها تعلل و کوتاهی می‌کنند.
وی گفت: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی به تصویب رسیده که با وجود بیش از گذشت پنج سال هنوز عملیاتی نشده است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع عدم اجرای این مصوبات، نه تنها زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد که برداشت‌‌های دیگری را در سطح جامعه موجب می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن وعده‌ها و مصوبات سفر ادامه داد: قرار بود وضعیت خنک‌کنندگی سیستم نیروگاه شهید مفتح در شهرستان کبودراهنگ از تر به خشک تبدیل شود اما جوش دادن تعدادی آهن، تنها کاری بود که در این زمینه انجام شده است.
جعفری گفت: با وجود وعده‌های داده شده در مورد ایجاد سه سد آلان، قهور و سنگ سفید، متأسفانه کوچک‌ترین کاری انجام نشده است.
وی تصریح کرد: در بحث گردشگری نیز قرار بر این شد که لاله‌جین به عنوان منطقه ویژه گردشگری و علیصدر به عنوان منطقه بین‌المللی گردشگری تصویب شود اما در این خصوص نیز کوچک‌ترین اقدامی انجام نشده است.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: بحث انتقال آب از سد تالوار به همدان، بهار و کبودراهنگ نیز چند‌ سال است که مطرح شده ولی باید سرعت بیشتری به اجرای آن داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از شهروندان در زمینه بهره‌مندی از آب شرب در مضیقه هستند و باید با تسریع‌بخشی در زمینه انتقال آب از سد تالوار به همدان این مشکل رفع و رجوع شود.
جعفری افزود: استان در زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها بسیار عقب است که باید به این مهم نیز توجه شود.
وی با اشاره به گله‌مندی در زمینه وضعیت بهداشت و درمان مناطق محروم استان اظهار کرد: در این دور از سفرها باید به این مهم توجه شایانی صورت پذیرد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: به طور قطع طرح‌ها و مصوبات به منظور حل معضلات و مشکلات مردم تصویب می‌‌شوند، به همین دلیل باید نتایج حاصل آن نیز معلوم و مشهود باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از صرف هزینه میلیاردی برای سفر به شهرستان‌ها گفت و تصریح کرد: انتظار می‌رود در کنار صرف این هزینه سنگین، شاهد رفع مشکلات مردم نیز باشیم.
جعفری گفت: البته در این میان مصوباتی نیز اجرایی شده که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: اجرای تعاون تولید و ایجاد اشتغال از این منظر، احداث خانه‌های بهداشت، اجرایی شدن گازرسانی به روستاها، تحقق راه روستایی و... از جمله مواردی است که عملیاتی شده و موجب رفع بخشی از مشکلات مردم را فراهم آورده است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: باید از دادن وعده‌های غیرعملی خودداری شود چرا که مردم با وضعیت فعلی راضی‌تر هستند تا اینکه قولی داده شود ولی اجرایی نشود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول