اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

15 پروانه فعالیت مرکز خصوصی بهزیستی ابطال شد

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ابطال 15 پروانه و 14 تعطیلی موقت مراکز خصوصی در این استان در سال‌جاری خبر داد.

15 پروانه فعالیت مرکز خصوصی بهزیستی ابطال شد

علی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 48 موافقت اصولی، 25 پروانه فعالیت و هفت پروانه تاسیس مرکز توسط بخش خصوصی صادر شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی مهد کودک خصوصی، روستا مهد، موسسات خیریه، مراکز توانبخشی و پیشگیری صادر شده است.

این مسئول با اشاره به دیگر اقدامات این کمیسیون، گفت: ابطال 15 پروانه فعالیت و صدور 14 تعطیلی موقت از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه 294 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در استان در حال فعالیت است، افزود: بر اساس دستورالعمل معاونت حقوقی رئیس جمهور، تنها مرجع صدور مجوز انواع مهد کودک شامل مهد خصوصی، مهد قرآنی و روستا مهد سازمان بهزیستی است و اخذ هرگونه پروانه تحت عنوان مهد کودک از سایر ارگان‌ها قانونی نیست.

نصیری با اشاره به وظایف بهزیستی در بحث تأسیس مهدهای کودک، گفت: فراهم کردن فرصت مناسب برای کسب تجارب مختلف کودکان، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مفاهیم دینی، اجتماعی، ریاضی و زبان آموزی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای کودکان و رشد همه جانبه آنها، از وظایف عمده بهزیستی در مهدهای کودک است.

این مسئول با اشاره به اینکه کودکان تا قبل از سن مدرسه نیاز به آموزش‌های اولیه دارند، عنوان کرد: کودکان بر این اساس در رده‌های شیرخوار، نوپا، نوباوه و آمادگی از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند و زمینه حضور با آمادگی بیشتر در مقاطع تحصیلی برای آنها فراهم می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 10 هزار کودک از خدمات مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استفاده می‌کنند، متذکر شد: مهدهای کودک بر اساس کیفیت مهد کودک و نوع خدمات دهی و طی ارزیابی کارشناسان مربوطه به فاقد ستاره، یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره درجه بندی و شهریه آنها نیز براساس نوع درجه تعیین می‌شود.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول