اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فاز اول طرح شبنم صورت گرفت

نصب 24 هزار بارکد شبنم در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصب 24 هزار بارکد شبنم در استان و در فاز اول این طرح صورت گرفت.

نصب 24 هزار بارکد شبنم در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری و رؤسای اداره‌ها و مجامع صنفی استان در خصوص طرح شبنم برگزار شد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت این استان در نشست یاد شده گفت: مرحله اول طرح شبنم «شبکه نظارت و بازرسی مردمی»، پنج گروه کالایی را شامل می‌شود که فاز 2 اجرای این طرح 11 گروه کالایی و 368 کالا را شامل خواهد شد.

علی حیدری‌اصل ادامه داد: در فاز اول اجرای طرح شبنم  بیش از 24 هزار بارکد شبنم در سطح استان نصب شده است.

وی گفت: فاز دوم طرح شبنم از اول مهرماه آغاز شده که مهلت خود اظهاری واحدهای صنفی تا پایان آذرماه خواهد بود و پس از این تاریخ کلیه کالاهای قاچاق و فاقد بارکد شبنم از سطح بازار استان جمع‌آوری خواهد شد. 

حیدری‌اصل از واحدهای صنفی استان درخواست کرد در مهلت باقی‌مانده نسبت به لیست‌برداری کالاهای خود و تأیید آنها توسط مجامع امور صنفی شهرستان خود اقدام کنند تا از طریق کارگزار طرح در استان نسبت به تحویل بارکد طرح شبنم اقدام شود.

وی با بیان این‌که کم و کاستی‌های مرحله اول اجرای طرح در مرحله دوم تا حدود زیادی برطرف شده و تحویل بارکد طرح شبنم پس از تأیید در سامانه شبنم طی 48 ساعت و حداکثر 72 ساعت صورت خواهد گرفت، افزود: طرح شبنم تنها تولیدات وارداتی را شامل می‌شود و کالاهای داخلی و یا تحت لیسانس شرکت‌های خارجی مشمول این طرح نخواهند شد.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری این استان و دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز گفت: متأسفانه ارزش کالای قاچاق ورودی به کشور بالغ بر 20 میلیارد دلار است که این امر بیش از یک میلیون فرصت شغلی کشور را از بین خواهد برد.

زمانی افزود: باید تمام توان خود را در زمینه اجرای موفق این طرح به کار گیریم و اجرای موفق آن جز با حضور و مشارکت عموم افراد جامعه صورت نخواهد گرفت.

در پایان رؤسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و مجامع امور صنفی مشکلات خود را در زمینه اجرا شدن فرآیند اجرای طرح شبنم مطرح کردند.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول