اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

اعتبارات اختصاص یافته به سیستان‌ و بلوچستان به صورت 100 درصد جذب شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: امسال باید با مدیریت جدی و برنامه‌ریزی دقیق مدیران، اعتبارات اختصاص یافته به استان به صورت صددرصد جذب شود.

اعتبارات اختصاص یافته به سیستان‌ و بلوچستان به صورت 100 درصد جذب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل سید باقر حسینی جمعه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و واحدهای تولیدی منطقه سیستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: اختصاص بودجه امسال بسیار کم بوده و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی خواستار تسریع در رفع مشکلات منطقه سیستان توسط مسئولان دولتی شد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به سوء مدیریت برخی از مدیران، اعتبارات زیادی به خزانه بازگشته است که امیدواریم با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان این اعتبارات به مرکز استان برگشت کند.

حسینی خطاب به مسئولان اجرایی استان و شهرستان گفت: توجه به نیازهای مردم و رفع مشکلات آنها امری ضروری است که باید پیگیری و مرتفع شود.

40 میلیون متر مکعب آب برای نخستین بار به اراضی هیرمند تزریق شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بر اساس میزان آب ورودی از طریق آب رودخانه هیرمند به سیستان برنامه‌ریزی لازم در مورد تامین آب مورد نیاز مردم در زمینه‌های مصارف خانگی و غیره انجام می‌شود.

حمید قزوینی بیان کرد: 46 هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان، آب مرحله اول را به منظور کشت محصولات کشاورزی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های درحال اجرای شرکت آب منطقه‌ای در منطقه سیستان گفت: احداث سازه‌ آبگیر پریان داخلی، سرعت و بازسازی طرح سیل و دشت‌های منطقه سیستان، ایستگاه پمپاژ برای زمان خاص، کانال برای انتقال آب به نهر شهر و چندین طرح دیگر که در حال اجرا و در دست بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون 174 میلیون متر مکعب آب به سمت مزارع منطقه رهاسازی شده است افزود: 40 میلیون متر مکعب آب برای نخستین بار به اراضی هیرمند تزریق شده است.

قزوینی تصریح کرد: همچنین 18 میلیون متر مکعب به نهر طاهری و 13 میلیون متر مکعب به نهر شهر با سرعت 50 متر مکعب بر ثانیه آب رهاسازی شده است.

انتهای پیام/75004/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول