اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد

تولید 120 میلیون متر مکعب آب از تأسیسات آب شیرین‌کن‌ کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفت: اکنون در سال 120 میلیون مترمکعب آب از تأسیسات آب شیرین‌کن در سواحل کشور تولید می‌شود.

تولید 120 میلیون متر مکعب آب از تأسیسات آب شیرین‌کن‌ کشور

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا دائمی ظهر امروز پس از بازدید از خطوط آبرسانی استان بوشهر در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر که منجر به سیلاب شد به تأسیسات آبرسانی استان خساراتی وارد کرد که با تلاش شبانه‌روزی و مدیریت شرکت آبفای استان در کوتاهترین زمان برطرف شد.

دائمی با بیان اینکه خط آبرسانی خلیج فارس طولانی‌ترین خط آبرسانی جهان است، گفت: این خط 760 کیلومتر طول دارد و به پنج استان ساحلی کشور آبرسانی می‌کند که در جریان سیل اخیر شکستگی‌هایی ایجاد اما با مدیریت شرکت آبفا برطرف شد.

وی گفت: برای پایداری سیستم آبرسانی از این خط به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر نیرو در خصوص طرح‌های فاضلاب در استان بوشهر گفت: این طرح‌ها مدتها پیش اجرا شده است و دولت اعتبار قابل توجهی هزینه کرده است که لازم است ادامه طرح با مشارکت‌های بخش خصوصی انجام گیرد چرا که اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای سریع این طرح‌ها نیست.

دائمی همچنین با بیان اینکه اکنون در سال 120 میلیون مترمکعب آب از تأسیسات آب شیرین‌کن در سواحل کشور تولید می‌شود، گفت: مناقصه ایجاد دو مجتمع آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر انجام گرفته است که تا پایان سال، بخش خصوصی ساخت آن‌ را آغاز می‌کند.

وی افزود: با ساخت این دو مجتمع در شبانه‌روز بین 10 تا 20 هزار متر مکعب آب تولید  و یکی از مشکلات شهرهای نوار ساحلی استان بوشهر برطرف می‌شود.

معاون وزیر نیرو از بهره‌برداری شبکه پایین‌دستی سد رئیسعلی دلواری در منطقه شبانکاره استان بوشهر تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این شبکه که بیش از 150 کیلومتر طول دارد، آب اراضی 26 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را تأمین می‌کند.

وی افزود: ارزش ساخت سد رئیسعلی دلواری و شبکه‌های پایین‌دستی 300 میلیارد تومان است که اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه آبیاری و کانال‌های آن 60 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول