اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسابقات دوومیدانی غرب آسیا/

جواهر زمانی در پرش سه‌گام و جلیل توماج در ده‌گانه مردان طلا گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی گلستان از کسب دو مدال طلا توسط دو دونده گلستانی عضو تیم ملی دوومیدانی در مسابقات غرب آسیا خبر داد.

جواهر زمانی در پرش سه‌گام و جلیل توماج در ده‌گانه مردان طلا گرفتند

سید وحیدرضا میرا دقایقی پیش در گفت‎وگوی تلفنی از دوبی امارات متحده با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دوندگان گلستانی عضو تیم ملی دوومیدانی دقایقی پیش با کسب دو مدال طلا افتخار دیگری آفریدند.

وی تصریح کرد: در پرش سه‎گام در قسمت خانم‎ها جواهر زمانی با پرش 5 متر و 46 صدم مدال طلا را بر گردن آویخت.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان اذعان داشت: در همین رشته ورزشکاری از کشور سوریه مقام دوم و فاطمه برزنونه دونده دیگر از جمهوری اسلامی ایران مقام سومی را کسب کرده است.

میرا اضافه کرد: در رشته دهگانه مردان نیز جلیل توماج دونده گلستانی عضو تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران توانست مدال طلا این رشته را به دست آورد.

گفتنی است روز گذشته نیز دو دونده زن گلستانی عضو تیم ملی به نام‎های جواهر زمانی در پرش سه‎گام با پرش 03/12 متر مدال طلا و سمانه کوهکن نیز در همین رشته با پرش 38/11 مدال نقره را به گردن آویخت.

همچنین در پرتاب نیزه در قسمت خانم‎ها امینه ایری دیگر دونده زن گلستانی عضو تیم ملی با پرتاب 93/42 متر مدال طلا را بر گردن آویخت در همین رشته نیز خانم سحر ضیایی با پرتاب 41 متر نیز مدال برنز را به دست آورد.

در قسمت آقایان نیز دونده زن گلستانی عضو تیم ملی آقایان ایوب آرخی با پرتاب 83/76 متر مقام دوم را کسب کرد و امید تاجی نیز در این رشته با پرتاب 90/66 متر مقام سوم را به دست آورد.

تاکنون شش دونده گلستانی صاحب مدال شدند

گفتنی است از بین تیم دوومیدانی جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات غرب آسیا هفت دونده از استان گلستان هستند و تاکنون بعد از دومین روز از این رقابت‎ها شش دونده گلستانی صاحب مدال شدند و یک دونده دیگر این استان در روز شنبه به رقابت می‎پردازد.

عبدالجلیل توماج، ایوب آرخی، علی شفاف، امید تاجی و سرکار خانم‌ها جواهر زمانی، امینه ایری و سمانه کوهکن دوندگان گلستانی هستند که در تیم ملی دوومیدانی حضور دارند.

عبدالجلیل توماج در رشته دهگانه، ایوب آرخی در پرتاب نیزه، علی شفاف در رشته دوی 400 متر مانع، امید تاجی در پرتاب نیزه و سرکار خانم‌ها جواهر زمانی در رشته پرش طول و سه گام، امینه ایری در پرتاب نیزه و سمانه کوهکن در پرش سه‌گام تیم ملی ایران را همراهی کردند.

همچنین خداوردی اونق مربی صاحب نام دوومیدانی گلستان نیز به عنوان مربی زیر نظر تیمور غیاثی مدیر سازمان تیم‌های ملی راهی این رقابت‌ها می‌شوند.

دومین دوره مسابقات غرب آسیا از 22 تا 25 آذرماه سال‌جاری در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها که در حلب برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی رسید.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول