اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان خبر داد

برگزاری 1214 کلاس آموزش همگانی برای شهروندان گلستانی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از برگزاری هزار و 214 مورد کلاس آموزش همگانی برای شهروندان خبر داد.

برگزاری 1214 کلاس آموزش همگانی برای شهروندان گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، عسگر ساوری کاهش جرایم در جامعه را در گرو شناخت عوامل مؤثر در بروز جرم دانست و گفت: بدون شناخت این عوامل و عدم آموزش همگانی نمی‎توان در سالم‎سازی یا نوسازی اجتماعی نقش مؤثری را ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم زمینه‎های حضور مردم در تولید امنیت را بیش از گذشته فراهم کنیم تصریح کرد: حضور به موقع پلیس در صحنه‎های جرم علاوه بر ارتقا احساس امنیت موجب اعتماد عمومی به پلیس می‎شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان همچنین مشارکت مردم در تأمین امنیت را کلیدی‎ترین نقش و محوری‎ترین نقش پلیس در حفظ امنیت ذکر کرد و گفت: تجربه نشان داده است که برقراری امنیت بدون تعامل پلیس و مردم امکان‎پذیر نبوده و هرچه این تعامل بیشتر باشد برقراری امنیت و آرامش نیز در سطح جامعه بیشتر خواهد شد.

ساوری با تأکید بر توجه ویژه فرماندهان و مسؤلان انتظامی در امر پیشگیری از جرم افزود: پیشگیری از جرم زمینه‎ساز امنیت و آرامش جامعه است.

وی نقش آموزش همگانی را در پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات اجتماعی مؤثر دانست و تصریح کرد: بسیاری از جرائم و حوادث مانند جعل، کلاهبرداری، سرقت، اخاذی و جرائمی از این قبیل از عدم آگاهی‎های عمومی و عدم رعایت اصول ایمنی و یا سهل‎انگاری در برابر تهدیدات در جامعه اتفاق می‌افتد.

ساوری کاهش جرائم در هر جامعه را در گرو شناخت عوامل مؤثر در بروز جرم و دست یافتن به راه‎حل‎های درست و آموزش آن به مردم عنوان کرد و بیان داشت: بدون شناخت این عوامل و عدم آموزش عمومی نمی‎توان در سالم‎سازی یا نوسازی اجتماع نقش خوبی را ترسیم کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان همچنین خاطرنشان کرد: آموزش همگانی موجب افزایش آگاهی‎های عمومی از مجموعه قوانین و مقررات موجود در جامعه می‎شود، یعنی هر چه شناخت و آگاهی مردم نسبت به مجموعه قوانین و مقررات بیشتر باشد به همان نسبت میزان التزام به قانون هم بیشتر شده و از سطح جرائم و تخلفات کاسته می‎شود.

وی برگزاری یک‌هزار و 214 مورد کلاس آموزش همگانی برای شهروندان، برگزاری 118 مورد مسابقه دانستنی‎های انتظامی، اجتماعی و 209 هزار نسخه تولیدات چاپی در راستای آموزش همگانی شهروندان را از اقدامات معاونت اجتماعی استان در راستای آموزش شهروندان عنوان کرد.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول