اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏‌ریزی استاندار زنجان:

زنجان باید نماینده اقتصادی ایران در شرق آفریقا باشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان با اشاره به حضور استان زنجان در کشور آفریقایی اوگاندا گفت: زنجان باید نماینده اقتصادی ایران در شرق آفریقا باشد.

زنجان باید نماینده اقتصادی ایران در شرق آفریقا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی ظهر امروز در چهارمین جلسه اعضای کارگروه میز آفریقا در بخش اوگاندا اظهار داشت: زمینه‏های مناسبی برای فعالیت‏های اقتصادی سرمایه‏گذاران بخش خصوصی استان در کشور اوگاندا مهیا شده است.

وی بر توجه هر چه بیشتر دستگاه‏های اجرایی استان برای فعالیت در بخش‏های مختلف اوگاندا تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‏های موجود در استان استفاده بیشتری صورت گیرد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان به اهمیت فعالیت بخش‏های دولتی و خصوصی در قاره آفریقا اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان باید با برنامه‏ریزی مناسب نماینده ایران در شرق آفریقا باشد.

وی با تاکید بر حل مشکلات موجود در فعالیت‏های اقتصادی با کشور اوگاندا خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در تکمیل و راه‌‌اندازی پروژه‏های ناتمام در این کشور نیاز به همدلی مسئولان استان دارد.

عباسی همچنین به تسریع پروژه کلینیک پزشکی ایران در اوگاندا تاکید‏ کرد و گفت: ساخت و اتمام این پروژه در اولویت کاری قرار گیرد و مشکلات موجود برطرف شود.

وی با بیان اینکه مقدمات مناسبی برای فعالیت‏های مختلف علمی و اقتصادی در کشور اوگاندا فراهم شده است، افزود: در الویت نخست باید از ظرفیت‏های موجود استفاده کرد و در مرحله دوم ظرفیت‌سازی لازم صورت گیرد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان خواستار همکاری بانک توسعه صادرات استان با فعالین اقتصادی شد و ادامه داد: مسئولان برای تکمیل و اجرای پروژه‏های در دست اقدام در انتظار تسهیلات بانکی نباشند و فعالیت‏های عمرانی خود را آغاز کنند

وی با بیان اینکه باید سعی شود برای تجهیز و راه‌اندازی کلینیک پزشکی استان در اوگاندا اقدامات عملی صورت گیرد، افزود: هلال‌احمر استان همکاری مناسبی با هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

عباسی ادامه داد: از ظرفیت های هلال‌احمر برای ساخت این کلینیک استفاده شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان به استفاده از توان بانکی کشور‏های دیگر اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد استفاده از منابع مالی دیگر کشور‏ها برای تسهیلات اقتصادی بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات کشور در بخش غیر نفتی، خاطرنشان کرد: همکاری‏های اتاق تعاون در بخش اقتصادی با کشور اوگاندا، زمینه افزایش صادرات غیر نفتی استان را فراهم کرده است.

عباسی خواستار تشکیل تیم‏های تخصصی برای بررسی ظرفیت‏های اقتصادی کشور اوگاندا شد و ادامه داد: فعالیت در حوزه کشاورزی، لبنیات، تخصص‏های پزشکی در این کشور مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‏ها به صورت میدانی و با دقت بالا صورت گیرد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با اتاق تعاون تاکید کرد و افزود: اتاق تعاون باید اطلاع‌رسانی لازم را برای دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

انتهای پیام/73002/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول