اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدرسه نخستین شهید فرهنگی مازندران هوشمند می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تا سال آینده مدرسه‌ای که با نام نخستین شهید فرهنگی مازندران مزین شد، مقاوم‌سازی و هوشمند کامل شود.

مدرسه نخستین شهید فرهنگی مازندران هوشمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در آستانه سی و دومین سالگرد نخستین شهید فرهنگی مازندران که در محل شهادتش برگزار شد، اظهار داشت: علی ولی‌پور پاشاکلایی معلم شهیدی بود که مسیرش را تعیین کرد و الگویی برای دیگر فرهنگیان شد.

300 شهید معلم و یک هزار و 710 شهید دانش‌آموز افتخار مازندران است

وی ادامه داد: اگر مازندران دارای 300 شهید معلم و یک‌هزار و 710 دانش‌آموز شهید است، همه نشان از هدایت‌گری‌های معلم شهیدی بود که درس ایمان و ایثارگری را به دانش‌آموزان و فرهنگیان جامعه آموخت.

امیری با اشاره به اینکه هدایت‌گری‌های معلمان شهید سبب شد تا بتوانیم، راست قامت در مقابل استکبار مبارزه کنیم، تصریح کرد: به واسطه افتخارآفرینی‌های شهدا است که عرصه خدمت‌رسانی جامعه را انتخاب کردیم.

این مسئول به دلیرمردی‌های شهید ولی‌پور در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید ولی‌پور در سن جوانی که حاصل زندگی مشترک هفت ساله‌اش دو کوک بود را به همسر معلمش تحویل داد و به فرمان امام راحل لبیک گفت و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

استقامت همسر شهید ولی‌پور الگویی برای دیگر همسران شهدا

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به شخصیت معنادار و هدایتگر معلمان در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: همسر شهید ولی‌پور که خود از فرهنگیان و زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود در مراسم تشییع جنازه همسرش با نوحه‌خوانی به دنبال جنازه می‌رفت که این صبر و استقامت باید الگوی رفتاری برای دیگر خانواده‌های شهدا باشد.

وی افزود: نقش مادری معلم در زندگی فرزندان آنقدر اثرگذار بود که فرزندانش را با امید و آرزوی پدر تربیت کرد و افرادی اثرگذار به جامعه تحویل داد.

امیری نقش معلمان را در مقابله با کینه‌توزی‌های دشمنان اثرگذار دانست و گفت: شهید ولی‌پور معلمی بود که بر اساس و موقعیت زمانه جایگاه مسئولیتی را رها کرد و به مبارزه با دشمن شتافت، ضرورت دارد در موقعیت کنونی که دشمن با سلاح نرم و فرهنگی وارد مرزهای کشور شده است، معلمان نقش هدایت‌گری را برای دانش‌آموزان داشته باشند.

وی مصون نگه داشتن دانش‌آموزان از سلاح نرم دشمن را وظیفه معلمان در سنگر تعلیم و تربیت عنوان کرد و بیان داشت: دشمن نظام اسلامی با تغییر شیوه بهترین‌ها را که دانش‌آموزان و جوانان هستند، از بین می‌برد و باید در آگاه‌سازی فرزندان جامعه از ترفندهای دشمن بکوشیم.

هجمه دشمن برای از بین بردن هویت جوانان حساب شده است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هجمه‌های دشمن را برای از بین بردن هویت جوانان حساب شده عنوان کرد و یادآور شد: دوران دفاع مقدس شهادت جوانان ما در برابر هجوم نظامی دشمن افتخار بود، ولی در حال حاضر از دست دادن بچه‌ها با هجمه‌های فرهنگی دشمن تأسف‌بار است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان در مقابله با ترفندهای دشمن بیدار باشند، اظهار داشت: آن روزها دشمن با تانک وارد مرز شلمچه می‌شد ولی در موقعیت کنونی با ماهواره وارد آسمان خانه‌هایمان شده است.

امیری اظهار داشت: خواسته ما از جامعه این است تا به دستگاه تعلیم و تربیت اعتماد کنند، آگاهانه به شرایط فرهنگی جامعه توجه داشته باشند و نیز در عرصه تعلیم و تربیت حامی نظام آموزش و پرورش کشور باشند.

وی متذکر شد: در موقعیت کنونی جامعه مسیر را تشخیص دهیم و از کوته‌نگری‌ها بگذریم.

امیری افزود: 120 هزار مدرسه در سطح کشور به فعالیت اثرگذار تعلیم و تربیت می‌پردازند ولی برخی‌ها هنوز به بخاری و چراغ توجه می‌کنند که ممکن است در خانه هم اتفاقات ناگوار بروز دهد.

مسئولان بلندنظرانه به موضوع تعلیم و تعلم بنگرند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را حرکتی مؤثر در نظام فکری کشور عنوان کرد و گفت: به تولید سند ملی و تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور کم‌توجهی می‌شود که ضرورت دارد، مسئولان ما بلندنظرانه به موضوع تعلیم و تربیت نگاه کنند.

وی افزود: توقع است تا اندیشمندان جامعه نظام تعلیم و تربیت را با قامت تنومند و عمق وجودشان توجه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم قول مساعد داد تا سال آینده مدرسه‌ای که با نام نخستین شهید فرهنگی مازندران مزین شد مقاوم‌سازی و هوشمند کامل شود.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول