اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت همدان:

همدان خاستگاه بیماری ام.اس است/شناسایی 555 بیمار ام.اس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 555 بیمار ام.اس در همدان شناسایی شده است، گفت: همدان خاستگاه بیماری ام.اس است.

همدان خاستگاه بیماری ام.اس است/شناسایی 555 بیمار ام.اس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دغدغه همه دولت‌ها بر گسترش پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی است، اظهار کرد: در کشور ما هزینه پرداختی از جیب مردم در راستای خدمات درمانی بالا است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، حداقل پرداختی از جیب مردم در راستای خدمات درمانی در صورت بیمه بودن، باید 30 درصد و با داشتن بیمه تکمیلی نیز صفر باشد، تصریح کرد: این مهم اتفاق نیفتاده در حالی که حداقل سرانه‌ای که بیمه شده می‌پردازد باید با هزینه‌های درمانی‌اش تناسب داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حمایت دولت از سازمان‌های بیمه‌گر بحث بسیار مهمی است، گفت: اگر سیستم‌های درمانی به جای مجوزهای درمانی چون خرید دستگاه سی‌تی اسکن مبالغ را صرف بیماریابی کنند، صندوق‌های بیمه‌گر قوی‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به پیشینه و روند تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران، عنوان کرد: این سازمان جایگزین سازمان بیمه خدمات درمانی شده است که بر این اساس وظیفه زیر پوشش قرار دادن همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای را بر عهده دارد.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه داروهای گران‌قیمت نیاز به بررسی و تأیید سازمان‌های بیمه‌گر دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف قیمتی که در کشور ما به نسبت سایر کشورها در این زمینه وجود دارد احتمال قاچاق این داروها بیشتر است.

به گفته وی، در استان همدان یک میلیون و 78 هزار نفر زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند که حدود 70 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با همه مؤسسات موجود در استان همدان قرارداد تنظیم شده است، گفت: 21 درمانگاه عمومی، 21 بیمارستان، سه مرکز جراحی محدود، شش درمانگاه تخصصی، 38 آزمایشگاه، 31 مرکز توانبخشی، 26 مرکز پرتوپزشکی، 146 داروخانه در استان، 201 پزشک عمومی، 235 متخصص و 17 پزشک فوق تخصص نیز با بیمه سلامت ایران در استان همدان قرارداد دارند.

وی با بیان اینکه به صورت ماهانه مبلغ 5 میلیارد تومان در استان همدان برای طرفین قرارداد پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ بدهی به مؤسسات خصوصی نداریم.

جمشیدی با اشاره به وجود 93 نفر بیمار تالاسمی، 159 نفر بیمار هموفیلی و 555 نفر بیمار ام.اس، 210 نفر بیمار پیوند کلیه و 453 بیمار کلیوی مزمن در استان همدان ابراز کرد: همدان خاستگاه بیماری ام.اس است.

به گفته وی، در استان همدان یک‌هزار و 470 بیمار خاص وجود دارد که دارای کارت هوشمند بیمه هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول