اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‏وگوی فارس با کارشناس مسائل سیاسی:

بسیج فراتر از یک گروه خاص است/ مقابله با تهاجم دشمن به سازماندهی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهاجم دشمن در عرصه‌های مختلف نیاز به سازماندهی افراد مجرب و آماده به کار دارد و ضرورت وجود سازمان، اجتناب‌ناپذیر و حتی در مواقعی الزامی است.

بسیج فراتر از یک گروه خاص است/ مقابله با تهاجم دشمن به سازماندهی نیاز دارد

مرتضی احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهرود با محوریت «ضرورت وجود سازمان‌ بسیج» اظهار داشت: آموزه‌های انقلاب اسلامی و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، به ما نشان می‌دهد که فرهنگ و تفکر بسیجی فراتر از یک گروه خاص بوده و سازمان بسیج و متعلقات آن با هر سازمان دیگری متفاوت است.

وی افزود: سازمان‌ بسیج و سازماندهی افراد علاقه‏مند در آن، صرفاً بستری مناسب برای حضور و ترویج فرهنگ بسیجی و ایجاد آمادگی بیشتر در مردم به ویژه شرکت‌کنندگان در سازمان است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شناخت جایگاه و وظایف، ایجاد نظم و جلوگیری از پراکنده‏کاری، تقسیم کار، فراگیری آموزه‌های اسلامی و شناخت نقشه‌های سازمان‏یافته دشمن و مقابله با آن از جمله مواردی است که می‌توان برای سازمان و سازماندهی بسیج متصور بود.

احمدیان ادامه داد: ناگفته نماند افرادی هستند که در سازمان بسیج عضو می‏شوند تا فرصت بهتری را برای شناخت و تقویت بصیرت و فراگیری علوم دفاعی در زمینه‌های مختلف پیدا کنند؛ پس وجود سازمان ضروری بوده و افتخار همه‌ ما عضویت در این سازمان است.

وی تأکید کرد: نباید فراموش کرد که دایره‌ تفکر و فرهنگ بسیج منحصر به تشکیلات بسیج نبوده و نیست؛ چرا که سازمان موجود ظرف کوچکی برای جای دادن مضروف بزرگ‏تری به نام مردم و علاقه‏مندان به انقلاب و نظام است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: به فرموده امام خمینی(ره) «ملتی در هنگام خطر پیروز است که همه مردم آن آموزش‌های لازم دفاعی را دیده باشند»؛ پرواضح است که این آموزش‌های دفاعی در هر عصر و زمانی متفاوت است.

احمدیان ادامه داد: در زمان جنگ سخت، آموزش‌ها و آمادگی‌ها در امور نظامی معنی و مفهوم پیدا می‌کرد و در زمان‌های دیگر به شکل دیگر و در حال حاضر که تهاجم چند لایه دشمن درصدد از پای درآوردن نظام و نا امید کردن مردم است، آمادگی در مقابل تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و همه ابعاد فرض و لازم بوده و همه این‏ها شامل آن نوع آمادگی لازم دفاعی است که امام(ره) فرموده بودند.

وی تصریح کرد: با همه‌ زحماتی که سازمان بسیج مستضعفین از بدو تاسیس خود متحمل شده، هنوز به سقف ارتش 20 میلیونی بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) نرسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: حال اگر بنا باشد، به دستور مقام معظم رهبری بسیج ده‏ها میلیونی را تشکیل و فرهنگ و تفکر بسیجی را در ده‏ها میلیون نفر از مردم اشاعه دهیم، این کاری نیست که صرفاً از عهده‌ سازمانی به نام بسیج برآید؛ در اینجا جایگاه دیگر سازمان‌ها و نهادها و همه‌ سازمان‌هایی که می‌توانند در این موضوع نقش داشته باشند، مشخص می‌شود.

احمدیان با تأکید بر اینکه همه سازمان‌ها و نهادهای حاضر در انقلاب باید یک سازمان بسیج مستضعفین باشند، گفت: همه باید احساس تکلیف کنند که هم خود و همه‌ مجموعه و همه‌ افراد مرتبط با سازمان خود را با آموزه‌های بسیج و امور دفاعی لازم در زمان‌های مختلف آشنا کنند.

وی افزود: همه باید از توان و امکانات خود استفاده کنند تا بتوانند این مهم را در سطح جامعه به ظهور برسانند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همه باید بدانند که برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از پراکنده‏کاری و انحراف در مسیر هدایت بسیچ، حضور سپاه در سازمان‏دهی بسیج لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: تأسی به فرمایشات و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از ارکان اصلی این کار بوده و قطعاً سپاه و بسیج نیز درصدد عملی کردن راهبردهای تعیین شده توسط آن دو بزرگوار بوده و هستند.

احمدیان بیان داشت: سپاه و بسیج نیز باید ساز و کار لازم را تعریف و به عبارتی، راهبرد و چشم‌انداز بسیج و نقش و جایگاه هر یک از سازمان‌ها را مشخص کنند تا کار با سرعت بیشتری به پیش برود؛ ولی باید متوجه بود کار بسیج متوقف به سازمان خاصی نبوده و نیست و همه باید تلاش کنند.

وی تأکید کرد: باید مردم و مسئولان نظام از فرصت‌های بسیار خوب موجود در نظام که به برکت خون شهدا و زحمات همه دلسوزان نظام به وجود آمده است، بهترین بهره‌برداری را کرده و همه یک‏پارچه و با آمادگی لازم در صحنه‌های مختلف، آماده دفاع جانانه از نظام جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/22491/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول